برترین انیمیشن‌های جهان از «دره مخوف» تا «زمان مقروض»

برترین آثار انیمیشن جهان در بخش جنبی دهمین جشنواره پویانمایی به نمایش در می‌آید. این آثار شامل جدیدترین تولیدات ستایش شده در محافل و جشنواره‌های جهانی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش جنبی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران قرار است بهترین انیمیشن‌های برگزیده جهان - که بخشی از آن‌ها نامزد دریافت اسکار بودند - نمایش داده شوند. بخش نمایش ویژه شامل «جشنواره جشنواره‌ها 1» و «جشنواره جشنواره‌ها 2» بیش از 20 فیلم را شامل می‌شود.
بر همین اساس، «دره مخوف» به کارگردانی پاول ونینگر به مدت 13:30 از اتریش، «ترانه سحر» به کارگردانی مائورو کارارو به مدت 5:25 از سوئیس، «خانه من» به کارگردانی فونگ مای انگوین به مدت 11:54 از فرانسه، «زمان مقروض» به کارگردانی مشترک لو هامو-هاج و اندرو کوتس به مدت 6:45 از آمریکا و «بیگانه‌سازی» به کارگردانی لورا لموس به مدت 6:14 از آلمان از جمله فیلم‌های بخش «جشنواره جشنواره‌ها 2» هستند.
«پدربزرگ من درخت گیلاس بود» به کارگردانی مشترک الگا پولیکتوا و تاتیانا پولیکتوا به مدت 12:30 از روسیه، «آزمایش و خطا» به کارگردانی آنتژه هین به مدت 5:27 از آلمان، «کاستلو و گربه‌ماهی» به کارگردانی پدرو هارس به مدت 13:46 از برزیل، «شمارش گوسفند» به کارگردانی فریتس استندرت به مدت 7:00 از دو کشور فرانسه و بلژیک و «ارکستر» به کارگردانی مایکی هیل به مدت 15:00 از استرالیا از دیگر فیلم‌های این بخش است.
دهمین جشنواره دو سالانه بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.