تجاری شدن موجب رشد انیمیشن ایران می‌شود

مسعود کرامتی؛ کارگردان سینمای کودک و نوجوان، پیشرفت سینمای انیمیشن در ایران را منوط به تجاری شدن آن دانست و گفت: تجاری شدن می‌تواند هنر- صنعت سینمای انیمیشن را به سمت رشد ببرد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون،  این بازی‌گر سینما افزود: اگر سینمای انیمیشن ما رشد کافی داشته باشد، این اتفاق می‌تواند سینمای انیمیشن را به سمت بهتری ببرد، طبیعی هم هست که این اتفاق بیفتد چرا که بازار جهانی در اختیار ما قرار می‌گیرد.
کرامتی با اشاره به این مسئله که بازار انیمیشن امروز ایران محدود به مصرف داخلی کشور است، بیان کرد: ما باید بازار جهانی داشته باشیم و تعدد تولیدات را با توجه به ناهماهنگی‌هایی که هست را کنار بگذاریم.
این فیلم‌نامه‌نویس با تاکید بر این مسئله که دولت باید انیمیشن نوپای ایران را حمایت کند، گفت: در جهت پیشرفت صنعت انیمیشن در سطح جهانی باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد، نباید از کشورهایی مانند کره جنوبی که قبلاً از آنها پیشی گرفته بودیم، عقب بمانیم.
گفتنی است؛ دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در سالن‌های مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سینما کانون، سینما آزادی و سینما فلسطین برگزار می‌شود.