دهمین جشنواره پویانمایی 15 اسفند آغاز  می‌شود

دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از روز یک‌شنبه 15 اسفند آغاز به کار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، از روز یک‌شنبه 15 اسفند به مدت پنج روز آغاز به کار می‌کند.
این جشنواره هر دو سال یک بار در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، یکی از ویژگی‌های این جشنواره که دبیری 10 دوره آن بر عهده «محمدرضا کریمی‌صارمی» است قدمت 20 ساله آن است.
همچنین در هر دوره از برگزاری آن از بسیاری از کشورهای جهان در این رویداد بزرگ شرکت می‌کنند. امسال نیز آثار هنرمندانی از 79 کشور جهان همچون آرژانتین، اسپانیا، انگلستان،‌روسیه، لهستان، فرانسه و... در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
نمایش‌های جشنواره پویانمایی پیش از این در تهران در سالن‌های شهید بهنام محمدی و غدیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون، سینما فلسطین و سینما کانون بود که امسال سینما آزادی نیز به این سینماها اضافه شده و همچنین امسال برای اولین بار 32 سالن در استان‌های سراسر کشور برای نمایش آثار راه یافته به جشنواره تدارک دیده شده است.
در عین حال سال‌های گذشته نمایش فیلم تنها برای متخصصان و سازندگان آثار بود ولی در این دوره از جشنواره مردم، خانواده‌ها و مدارس نیز می‌توانند از ساعت 8:30 تا ساعت 23  مخاطب آثار نمایشی جشنواره باشند.
به طور کلی بخش مسابقه جشنواره شامل دو بخش مسابقه ایران و بین‌الملل است و در کنار بخش‌های رقابتی، بخش‌های جنبی و غیررقابتی شامل چشم‌انداز، نشست‌های تخصصی، نشست‌های پایان‌نامه‌های برتر، نقد فیلم، نمایش ویژه، کارگاه آموزشی و نمایشگاه آثار هنرمندان در این حوزه برگزار می‌شود.
همچنین در این دوره از جشنواره نشست رونمایی از دو کتاب «آماده‌سازی استوری برد» از دکتر ناصر گل‌محمدی و «آموزه‌های خیال» از دکتر احمد سفلایی از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.
پنجمین بازار ملی پویانمایی نیز در کنار نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد که برای این منظور 21 غرفه در نظر گرفته شده است. دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های فیلم‌سازی انیمیشن در این بازار حضور خواهند داشت.
بخش مسابقه ایران این دوره از جشنواره شامل 104 اثر پویانمایی، 17 اثر دانشجویی، 12 اثر دینی، 7 اثر ارزش‌های انقلاب اسلامی، 69 اثر موشن گرافیک و چهار اثر بلند است و در بخش بین‌الملل 144 اثر شامل 90 اثر پویانمایی، 29 اثر دانشجویی حضور دارند. همچنین 18 اثر پویانمایی و 7 اثر دانشجویی از ایران به این بخش راه پیدا کرده‌اند و هر کدام از این بخش‌ها به صورت جداگانه داوری شده‌اند.
همچنین بیش از 4هزار کارت برای پویانماها، کارگردانان آثار انیمیشن، دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان رشته‌های گرافیک، پویانمایی، نقاشی، خبرنگاران و علاقه‌مندان صادر شده است.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند 1395 در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.