بازار ملی پویانمایی فرصتی برای تبادل نظر فعالان انیمیشن

«سیاه یا سفید» و «مثل پروانه روی قلب» از آثار انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال برای اولین بار در بازار ملی پویانمایی عرضه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنجمین بازار ملی پویانمایی تهران در غرفه کانون عرضه می‌شود.
در این غرفه دو اثر «سیاه یا سفید» به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌زاده و فیلم «مثل یک پروانه روی قلب» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده برای اولین بار عرضه می‌شود. این دو فیلم هر دو در بخش مسابقه جشنواره پویانمایی حضور دارند.
جدول نمایش آثار در جشنواره به گونه‌ای در نظر گرفته شده که شرکت کنندگان در خلال جشنواره از بازار ملی پویانمایی دیدن کنند.
غرفه کانون برای دانشجویان شهرستان‌ها این فرصت را فراهم کرده که در باره سابقه کانون اطلاع کسب کنند و آرشیو آثار قدیمی این مرکز را از نظر تکنیک و محتوا دریافت کنند.
 پایان‌نامه‌های دانشجویان تعدادی از آثار کانون را دربر می‌گیرد و دانشجویان علاقه‌مند از طریق غرفه کانون به این آثار دسترسی پیدا می‌کنند.
غرفه کانون محفلی برای صحبت و تبادل نظر در خصوص محصولات کانون و مباحث مربوط به بازار میان دانشجویان و کارگردانان است.
همچنین غرفه امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهمن ماه در سی و دومین مارکت کلرمون فرانسه جنب بزرگ‌ترین جشنواره فیلم کوتاه دنیا، حضور داشت.
بازار ملی پویانمایی تهران متشکل از 21 غرفه شامل 4 دانشگاه، 6 سازمان دولتی و 11 شرکت است و از تاریخ 15 تا 19 اسفند از ساعت 14 تا 21 هم‌زمان با دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری در سالن «تیمچه» برگزار می‌شود.
تهیه‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، خریداران، فروشندگان و نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی، سینمای خانگی، رسانه‌های جدید و تولید کنندگان و فروشندگان تجهیزات هنر پویانمایی می‌توانند از این بازدید بازدید کننند.
این بازار در چهار دوره‌ قبلی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در سال‌های 87، 89، 91 و 93 نیز برگزار شده بود.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.