بازخوردهای خوب مخاطبان جشنواره به کارگردانان پویانمایی

جلسه نقد و بررسی دو فیلم پیشخدمت و درخت پرتغالی در دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست نقد و بررسی فیلم‌های پیشخدمت و درخت پرتغالی با حضور عوامل فیلم و کارگردانان این دو اثر در نخستین روز برگزاری جشنواره پویانمایی، در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برپا شد.
در ابتدای این جلسه فرنوش عابدی، کارگردان فیلم پیشخدمت، اظهار کرد: مدل سازی و تفکیک موضوع از جمله مواردی است که سعی کردم در این فیلم رعایت کنم.
عابدی درباره بازخورد مخاطبان، گفت: تماشاگران بعد از دیدن آثار جشنواره بازخورد خوبی به کارگردانان ارایه می‌دهند.
این کارگردان در خصوص موسیقی فیلم، توضیح داد: موسیقی پیشخدمت ملودی محور نیست و در کنار آن سعی شده فضاسازی خوبی در این فیلم ارائه شود.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر فضای داستان و رمان‌ها در فیلم پیشخدمت، تصریح کرد: از فضاهای انتزاعی در این فیلم فاصله گرفته‌ایم و با این‌که آثاری چون مسخ و بوف کور را در ذهن مخاطبان تداعی می‌کند، اما  خوشبختانه اقتباس نیست.
عابدی افزود: انتخاب هوشمندانه‌ای در استفاده از رمان‌های مختلف داشتم و به عبارتی این مساله را می‌توان کلاژ ادبی خواند و صرفا وصله پینه‌ای از آثار مختلف ادبی نیست.
این کارگردان درباره شیوه انتخاب ژانر فیلم، گفت: پیشخدمت فقط برای مخاطب خاص ساخته نشده و در تولید آن، مخاطبان عام را در نظر گرفته‌ایم. ژانر فیلم پیشخدمت نوآور است و به عقیده من می تواند ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند.
در ادامه این نشست، امیر هوشنگ معین کارگردان فیلم درخت پرتغالی درباره فضای فیلم، رنگ، مراحل ساخت، ابعاد هنری و داستانی فیلم و تاثیر فضای ذهنی خود با مخاطبان به بحث و تبادل نظر پرداخت.
این کارگردان ادامه داد: فیلم درخت پرتغالی یک انیمیشن در ابعاد فردی و هنری است.
معین با اشاره به فضای داستانی فیلم بیان کرد: در این فیلم به داستان سیال ذهن و فضای مینیمال توجه کرده‌ایم.
در پایان این نشست، مخاطبان با کارگردان‌های این دو فیلم به بحث و تبادل نظر پرداختند.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.