انیمیشن‌های ایرانی کیفیت خوبی دارند

یک مدرس جلوه‌های بصری از کشور تایوان ضمن حضور در دهمین دوره جشنواره پویانمایی، جایگاه انیمیشن ایران را در دنیا حائز اهمیت معرفی کرد و گفت: با دیدن تعدادی از انیمیشن‌های ایران، مشتاق حضور در این جشنواره شدیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وقتی در پیچ و خم راهروهای کانون فکری پرورش کودکان و نوجوانان قدم میزنی حضور پرشور مخاطبان چشمگیر است، مخاطبانی که گاهی در بین آن‌ها می‌توان میهمانانی از کشورهای دیگر را نیز دید.
در این میان یک گروه سه نفره ازکشور تایوان با فیلم «درخت خرمالو» در جشنواره پویانمایی حضور دارند، گروهی که نظر مخاطبان حاضر در کاخ جشنواره را به سمت خود جلب کرده‌اند.
به گفته مترجم، این گروه  به سرپرستی لئوچون هونگ «مدرس دانشگاه علوم و تکنولوری تایوان جنوبی» به همراه دو دانشجوی خود که یکی از آن‌ها کارگردان و دیگری انیماتور این انیمیشن هستند، برای بازدید از جشنواره پویانمایی در کانون حاضر شده‌اند.
لئوچون هونگ در باره نحوه حضور خود در این جشنواره، بیان کرد: انیمیشن «درخت خرمالو» که از سوی دو دانشجو من ساخته شده است با استقبال خوبی در کشورمان مواجه شد، به همین منظور کشور تایوان کمک هزینه‌ای به ما پرداخت کرد تا در این جشنواره شرکت کنیم.
این مدرس دانشگاه در ادامه مطرح کرد: انیمیشن‌های ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند که نشان می‌دهد موانعی مانند فیلترینگ هم مانع پیشرفت انیماتورها نشده است.
او با اشاره به ساخت انیمیشن‌های خوب ایرانی، خواستار همکاری بیشتر با هنرمندان انیمیشن ایران شد و گفت: با دیدن برخی از آثار به این باور رسیدم که ایرانی‌ها انیمیشن‌های خوبی می‌سازند و تصمیم گرفتیم در این فستیوال شرکت کنیم.
این مدرس تایوانی در راستای تاثیر برگزاری جشنواره‌های انیمیشن، تاکید کرد: بهترین راه تعامل با انیمیشن سازهای جهان برگزاری همین جشنواره‌ها و بازدید از آن‌ها است تا با آثار خوب یکدیگر بیشتر آشنا شویم.
او در عین حال قول داد در صورت امکان انیمشین‌‌سازهای موفق را به کشور خود دعوت کند تا زمینه‌ای برای همکاری بین دو کشور صورت گیرد.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.