نمایش آثار پویانمایی امیر مهران و سیمونه ماسی در جشنواره پویانمایی

آثار انیمیشن سیمونه ماسی و امیر مهران با عنوان «دو فیلم‌ساز از یک نسل» در دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روی پرده می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش چشم‌انداز که جزو بخش‌های جنبی جشنواره پویانمایی است، آثار این دو فیلم‌ساز حوزه انیمیشن نمایش داده می‌شود.
«امیر مهران» دانش‌آموخته‌ کارگردانی پویانمایی از دانشکده‌ صدا و سیما و عضو آسیفای ایران است. مهران سابقه حضور در بیش از 100 جشنواره‌ داخلی و بین‌المللی را دارد و تا به حال 36 جایزه دریافت کرده است.
مهران عضو انجمن سینمای جوانان ایران و نیز کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران بوده است. او تا به حال بیش از 10 عنوان فیلم و پویانمایی و بیش از 30 تیزر تبلیغاتی ساخته است.
«سیمونه ماسی» نیز متولد 1970 به عنوان یک فیلم‌ساز و پویانمای مستقل شناخته می‌شود که دانش‌آموخته رشته پویانمایی از مدرسه هنر اوربینو است. او حدود 20 سال سابقه کاری دارد و 240 جایزه دریافت کرده و در این حوزه آثار کوتاه بسیاری تولید کرده است که در جشنواره‌‌های 63 کشور جهان به نمایش درآمده‌اند.
بر همین اساس «در انتظار ماه می» به مدت 8:00، «ونیز/ماسی» به مدت 1:00، «در باره کشتن خوک» به مدت 6:25، «می‌دانم چه کسی هستم» به مدت 3:00، «دریای بسیار کوچک» به مدت 4:00 همه از ایتالیا و «ابرها، دست‌ها» به مدت8:05 و «خاطرات سگ‌ها» به مدت 8:11 از ایتالیا و فرانسه از آثار «سیمونه ماسی» است که در بخش چشم‌انداز و دو فیلم‌ساز از یک نسل نمایش داده می‌شود.
همچنین «موج‌های گمشده» به مدت 7:03، «شهر خاموش» به مدت 7:20، «شب گوسفند» به مدت 11:00، «روزنه» به مدت7:00 و «مرد پروانه‌ای» به مدت 8:00 همه از ایران از آثار «امیر مهران» است در این بخش به نمایش گذاشته می‌شود.
دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.