کاربردی بودن پایان نامه ها مد نظر بود

داور بخش پایان نامه دهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران، گفت: تازگی، کاربردی بودن در دنیای پویانمایی و روش شناسی علمی در پایان نامه ها مد نظر داوران برای انتخاب بهترین پایان‌نامه بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، محمد معین الدینی درباره شاخصه ها و ویژگی های پایان‌نامه ها، اظهار کرد: پایان‌نامه ها بر اساس روش‌شناسی تحقیق و مبانی علمی و نظری مورد بررسی قرار گرفت. بیش‌تر پایان نامه هایی مد نظر داوران بود که شیوه های روش‌شناسی درست را انتخاب کرده بودند.
معین‌الدینی ادامه داد: این موضوع که چقدر پایان نامه می‌توانند در فضای علمی تأثیرگذار باشد و بتواند بار علمی دانشجویان را بالا ببرد نیز مورد توجه بود.
عضو هئیت داوران بخش پایان نامه، عنوان کرد: بخشی از این پایان نامه ها مربوط به مطالعات میدانی بود و بخشی از آن نیز دنیای پویانمایی و مؤلفه‌های آن را دنبال کرده بودند و حتی حوزه های برون متنی حوزه‌های مختلف پویانمایی را شامل می‌شد.
او افزود: روی‌کرد ما این بود که مباحث کاربردی و بنیادی را در حوزه انیمیشن در نظر داشته باشیم؛ مباحثی که بتواند در تحقیق‌های آتی برای دانشجویان قابل استفاده باشد.
این استاد دانشگاه درباره سطح علمی پایان‌نامه¬ها، تاکید کرد: در هر کاری ایرادهایی وجود دارد و نمی‌توانیم دیدگاه آرمانی داشته باشیم، اما آثاری که انتخاب شدند با اکثریت آراء، سطح قابل قبولی داشتند.
در بخش پایان‌نامه‌های برتر دهمین جشنواره پویانمایی تهران تعداد 20 عنوان پایان‌نامه ‌گروه‌‌های پویانمایی دانشگاه‌های تربیت ‌مدرس، هنر، سوره و صدا و سیما معرفی شده و در آن شرکت می‌کنند. این پایان نامه ها را هیات داوران متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها داوری کردند و در نهایت سه پایان نامه برگزیده در مراسم پایانی جشنواره معرفی شد.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.