برگزاری کارگاه فیلم نامه نویسی راهگشای آثار پویانمایی است

عضو هیأت داوران مسابقه ایران دهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران، گفت: دعوت از فیلم‌نامه نویسان خارجی و برگزاری کارگاه‌هایی برای فیلم‌نامه آثار پویانمایی، می‌تواند راه‌گشا باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مریم کشکولی‌نیا درباره کم و کیف آثار در این بخش، اظهار کرد: تنها چیزی که جز من، داوران دیگر نیز روی آن تأکید داشتند، پیشرفت تکنیکی آثار بود، اما باز هم تا حدودی در زمینه داستان‌گویی و فیلم‌نامه با مشکل مواجهیم.
او ادامه داد: داستان‌گویی ما خیلی بهتر از گذشته شده است، اما باز هم گاهی می‌گوییم کاش این آثار داستان بهتری داشتند. بعضی از کارها شروع خوبی دارند، اما به تدریج افت می‌کند و پایان آن مشخص نیست. همچنین از لحاظ موسیقی و صدا نیز پیشرفت خوبی داشتیم، چون همیشه آزارم می‌داد، اما امسال مشکلات کمتری وجود داشت و با دیدن آثار خیلی امیدوار شدم.
کشکولی‌نیا در پاسخ به این‌که علت مشکلات داستان‌گویی در آثار پویانمایی را در چه می‌بینید، عنوان کرد: بیشتر کسانی که وارد رشته پویانمایی می‌شوند، از گرافیک و هنرهای تجسمی می‌آیند و تعداد کمتری از ما از بخش سینما هستند.
او افزود: سینماگران بیشتر از کسانی که پویانمایی خوانده‌اند، واحدهای مربوط به فیلم‌نامه را می‌گذارند و با آن کلنجار می‌روند. کارهای ما از لحاظ تصویری خیلی غنی است، اما در زمینه فیلم‌نامه مشکل داریم و باید به این مسائل بپردازیم و انگشت شمار افرادی‌اند که می‌توانیم برای فیلم‌نامه به آن‌ها مراجعه کنیم.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.