«نی‌نی‌ها و مامان‌ها» در نمایشگاه کتاب تهران خواندنی شد

کتاب جدیدی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «نی‌نی‌ها و مامان‌ها» را در قالبی جذاب و تصویری به خردسالان معرفی می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شعرهای آهنگین شراره وظیفه‌شناس با همراهی تصاویری از ایلگار رحیمی و طراحی فائزه واشهری چشم‌های خیال کودکان را با زندگی پیش از به دنیا آمدن برخی جانواران در شکم مادر و پس از آن مهر و مهربانی حیوانات با فرزندان‌شان آشنا می‌سازد.
تصویر مادری که قطعه‌ای مقوایی روی شکم او را پوشانده و کودکان با بلند کردن این مقوا می‌توانند کودکی را در حال بازی و خوردن خوراکی و غذا در شکم مادر ببینند تصویری زیبا و خیال‌انگیز را از دنیای پیش از تولد پستانداران مقابل چشم بچه‌ها قرار می‌دهد، تصویرهایی که با اشعاری خواندنی همراه شده است.
در صفحه بعدی این کتاب، فرزند یا فرزندان به دنیا آمده در کنار مادر در حال زندگی و بازی دیده می‌شوند.
«تو دل خانم بزی/ دو تا نی نی با همند/ گاهی به مامانشون/ یواش لگد می‌زنند/ مامان بزی خوشحاله/ با این دو تا بزغاله/ مواظبه نیفتند/ تو روخانه یا چاله» بخشی از شعرهای این کتاب تصویری است که از مجموعه کتاب‌های «مرغک» کانون و با تیراژ 5هزار نسخه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.
بازدید کنندگان از غرفه کانون در این نمایشگاه می‌توانند این کتاب 24 صفحه‌ای 13هزار و 500 تومانی را با 10 درصد تخفیف تهیه کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا پایان روز 23 اردیبهشت در بخش‌ «کودک و نوجوان»، سالن B4، غرفه‌ 44 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در «شهر آفتاب» آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران- قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) همه روزه از ساعت 10 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.