توجه ویژه به شاخص‌های برنامه پنج ساله کانون

توجه به شاخص‌های تدوین شده در برنامه پنج ساله سند چشم انداز کانون در حوزه های مختلف از جمله مباحثی بود که مدیرعامل در گردهم‌آیی مدیران کل ستادی و استانی کانون بر آن تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل، کانون حاجیان‌زاده در بخش پایانی این گردهم‌آیی با تاکید براین موضوع گفت: همان‌گونه که در آخرین گردهم‌آیی مدیران در سال گذشته اعلام شد سند چشم‌اندازه 10 ساله کانون تدوین و ابلاغ شده و راهبردهای آن در 2 برنامه پنج‌ساله اجرایی خواهد شد که برنامه‌های 5 سال اول هم‌زمان با برنامه ششم توسعه کشور از ابتدای سال 96 آغاز شده است.
وی با بیان این که برنامه‌ی 5 سال اول به تصویب هیات مدیره رسیده، افزود: در این مصوبه برای اجرایی کردن 28 راهبرد ، 110 برنامه در نظرگرفته شده است.
مدیرعامل با اشاره به این‌که در این برنامه، طی 5 سال تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد فراگیر تجهیز می‌شود، یادآور شد: به اعتقاد ما در هر شهر حتی اگر یک کودک دارای نیازهای ویژه (نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و کم‌توان جسمی و حرکتی) داشته باشیم باید امکانات برای بهره‌مندی او از خدمات فرهنگی کانون را فراهم کنیم.
وی در زمینه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در سراسر کشور نیز اظهار داشت: فروش کتاب و محصولات یک فعالیت جنبی نیست بلکه یک راهبرد مهم، تحول و یک حرکت انقلابی در ادامه‌ دست‌یابی به اهدافی است که در کانون دنبال می‌شود و نیازمند عزم جدی برای رساندن کتاب به دست مخاطبان است.
حاجیان‌زاده ضمن قدردانی از همراهی مدیران‌کل در برنامه‌های سال گذشته در بحث فروش محصولات کانون خاطرنشان کرد، واگذاری فروش محصولات به بخش خصوصی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است و برای این‌که بتوانیم شبکه توزیع گسترده و قوی داشته باشیم باید از ظرفیت بخش غیر دولتی استفاده کنیم.
وی ادامه داد تلاش می‌کنیم در این حوزه به مرور زمان فروش کتاب‌های کانون پرورش فکری را افزایش دهیم.
مدیرعامل در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح «کانون مدرسه» که از آذرماه سال 95 آغاز شده پرداخت و گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و گزارش‌هایی که از مراکز فرهنگی‌هنری در نقاط مختلف کشور دریافت کرده‌ایم این طرح موفقیت‌های خوبی به دنبال داشته و کودکان و نوجوانان زیادی از همین طریق به عضویت مراکز فرهنگی‌هنری در آمده‌اند.
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آینده نزدیک و برپایی نشست‌های متعدد با سایر بخش‌های این وزارت‌خانه اظهار امیدواری کرد در سال جدید تحصیلی این طرح با جدیت بیشتری اجرا شود و منجر به ارتباط بیشتر دانش‌آموزان مدارس با کانون شود.
حاجیان‌زاده در ادامه اضافه کرد طرح کانون نمایش برنامه دیگری است که در سال گذشته آغاز شد و توانستیم در تمام 31 استان کشور سالن‌های نمایش را تجهیز و نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم. این طرح نیز ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم با افزایش سالن‌ها قدم به قدم به سمت رونق بخشیدن به سینمای کودک حرکت کنیم.
راه‌اندازی مراکز فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، پرتال کودک برای تامین محتوای مناسب و بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت خوب برای ارایه خدمات به مخاطبان در فضای سالم، راه‌اندازی سامانه هوش تجاری در دفتر فن‌آوری اطلاعات کانون، توسعه کانون زبان ایران، ساماندهی وضعیت اشتغال کارکنان کانون و تامین نیروی مورد نیاز برای مراکز تک مربی و مراکزی که فاقد نیروی خدمات هستند، رسیدگی به وضعیت اشتغال مربیان پاره وقت و کارکنان قرارداری و امور رفاهی کارکنان از دیگر تصمیم‌هایی است که مدیرعامل کانون از آن یاد کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها از سال گذشته شروع شده و باید تلاش کنیم با همدلی و تعامل بهتری مسیر را ادامه دهیم.
گردهم‌آیی مدیران کل کانون ستادی و استانی در سراسر کشور روز 16 اردیبهشت 96 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد.