ارزیابی‌ها به پیشرفت سازمان کمک می‌کند

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجه بیشتر به ارزیابی‌ در بخش‌های مختلف را از عوامل مهم در پیشرفت سازمان عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجید نیازی در بخشی از برنامه‌های دومین روز گردهم‌آیی معاونان اداری‌مالی و فرهنگی اجرائی اداره‌کل کانون استان‌ها به بیان برخی موارد ضروری در این زمینه پرداخت.
 وی با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام شده در این دفتر گفت: در حال حاضر در  تمام اداره‌کل های استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک کارشناس ارزیابی عملکرد داریم که زیر نظر این دفتر فعالیت‌های این حوزه را پیگیری می‌کند.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون افزود: علاوه بر ارزیابی‌ عملکرد افراد ارایه گزارش‌های لازم به سازمان‌های نظارتی و نهادهای بالا دستی نیز در این دفتر صورت می‌گیرد و درخواست ما از معاونان اداره‌کل‌های کانون همراهی و همکاری بیشتر با کارشناسان این حوزه برای ساماندهی ارزیابی عملکرد و پیش‌برد بهتر اهداف سازمان است.
نیازی اضافه کرد: برنامه‌های ملی کانون در ستادمرکزی ارزیابی می‌شود و در استان‌ها نیز بر مبنای شاخص‌های عمومی و اختصاصی تعیین شده، وظیفه ارزیابی و ارایه گزارش از برنامه‌ها و فعالیت‌ها بر عهده کارشناسان این بخش قرار دارد.
نیازی ادامه داد: مبنای ارزش‌یابی‌ها بر اساس دستور العمل هایی است که به کانون ابلاغ شده است و اگر فردی در زمینه ارزش‌یابی خود اعتراض داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را طبق فرم مخصوصی  که طراحی شده و همراه بخشنامه به تمام استان‌ها ارسال خواهد شد اعلام کند.
وی در پایان از معاونان کانون استان‌ها خواست تلاش کنند با درایت و خرد جمعی مسایل و مشکلات احتمالی در این حوزه را رفع کنند تا فشارهای روانی که ممکن است بر فعالیت کارکنان تاثیر منفی داشته باشد از میان برداشته شود.
گردهم‌آیی معاونان اداری مالی و فرهنگی‌اجرایی اداره‌کل کانون استان‌ها طی روزهای 23 تا 25 اردیبهشت در تهران برگزار شد.