برگزاری دوره‌های ایده تا محصول برای نوجوانان

مدیرعامل موسسه‌ی مهارت‌افزا از برگزاری دوره‌های ایده تا محصول برای مخاطبان نوجوان در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدحسین نخ‌چی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به ضعف‌های موجود و عدم دانش تولید در ایران، آموزش به نسل‌های جدید امری ضروری است.
بر همین اساس، نخ‌چی ضمن معرفی برخی از محصولات موسسه‌ی خود گفت: «اسباب‌بازی‌های حوزه «استم» بر پایه علم و فن‌آوری، مهندسی، ریاضی و در حوزه‌ی آموزشی تولید می‌شوند. اسباب‌بازی منجیق که بر پایه قوانین نیوتون، انرژی کشسانی، فیزیک پرتاب و... است؛ ربات بازی هیدرولیکی و جرثقیل تلسکوپی که پیش‌تر برنده جایزه شده‌اند، کیت الکترو مغناطیس و قطار مغناطیسی بخشی از محصولات مهارت‌افزا است.»
او درباره‌ی آغاز به کار این شرکت توضیح داد: «تقریبا سه سال است که کار را آغاز کرده‌ایم. در ابتدا علاقه‌مند بودیم در حوزه‌های تک کار کنیم، بعد در حوزه اسباب‌بازی فعالیت‌های دانش‌بنیان انجام دادیم و به شورای نظارت بر اسباب‌بازی کمک کردیم.
مدیرعامل موسسه‌ی مهارت‌افزا در ادامه گفت: از همان ابتدا به این فکر کردیم که نیازمند تربیت یک نسل هستیم. از آنجا که در حوزه‌ی مهارتی و علم و فن‌آوری نیازمند نیروی انسانی هستیم ضروری است که آموزش‌های لازم را در دوره دانش‌آموزی شروع کنیم. یکی از مولفه‌های مهم که باعث تربیت نیروی انسانی خلاق می‌شود اسباب‌بازی است. ما این نگاه را در تولیدات خود دنبال کردیم.»
نخ‌چی درباره‌ی موانع این راه سخن گفت: «در این مراحل، مشکلاتی داشتیم. در طراحی و انتخاب محصول، شیوه‌ی تولید و قیمت‌گذاری کم سواد بودیم. سواد کمی در طراحی و بسته‌بندی داشتیم و ایجاد ارزش پیشنهادی برای مشتری را نمی‌دانستیم. بعد تجربه کردیم و آرام آرام یاد گرفتیم که چه کنیم. اما این مشکل از کجا آغاز می‌شد؟ از عدم آموزش. هم ما آموزش ندیده‌ایم و هم نسل فعلی. در حوزه‌ی بسته‌بندی و قیمت‌گذاری مشاوری نداریم، الان مشکل این است که یک شرکت برای آغاز فعالیت خود هیچ آموزشی ندیده و به نسل جدید هم آموزش داده نمی‌شود و این اتفاق می‌افتد که وارد صنعت می‌شویم و ضربه می‌خوریم و در حوزه اسباب‌بازی در حوزه بسته‌بندی مشاوره نداریم. در حوزه قیمت‌گذاری ولی در دوره ایده تا محصول این چیزها را یاد می‌دهیم تا آموزش ببینند. آن‌ها مسیر مشخصی دارند. به همین سبب بود که دوره‌هایی را برای دانش‌آموزان طراحی کردیم که البته در جشنواره اسباب‌بازی نیز معرفی شده است.
دوره‌ی ایده تا محصول کاوشگر با هدف آموزش نوآوری، طراحی، کار گروهی، مفاهیم تجارت و بازاریابی با گزینش دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس تلگرامی   @kavoshga_centerمراجعه کنند.
سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 28 مرداد به کار خود پایان می‌دهد.