تلاش نابغه 10 ساله ایرانی برای رسیدن به هدف

سردار موسی‌زاد، نابغه‌ی 10 ساله‌ی هوا و فضا می‌گوید تلاش کردم به یک جایی که می‌خواهم برسم. اگر یک نقطه‌ای را برای خودمان به عنوان هدف در نظر بگیریم و تلاش کنیم حتما به آن می‌رسیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، او برای شرکت در یکی از کارگاه‌های تخصصی سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی با نام «دوره‌ی آموزشی کاوشگر» و توضیح ایده‌هایی که ساخته است حضور داشت که در حاشیه‌ی این کارگاه با او گفت‌وگویی داشتیم.
تاکنون چندکار در حوزه‌ی هوافضا انجام داده‌ است. می‌گوید: تقریبا از سن هشت سالگی علاقه‌ام به حوزه‌ی آیرودینامیک را شناختم. مستندهای زیادی درباره‌ی آن دیده بودم و به‌نظرم خیلی جالب بود. در جشنواره‌ی جابربن‌حیان هم «تونل باد» را ساختم و به همین دلیل به این رشته علاقه‌مند شدم و آن را ادامه دادم.
سردار با «تونل باد»ی که در ابعاد کوچک ساخته در نمایشگاه هوایی ماکس 2017 شرکت کرده است. نمایشگاه هوایی ماکس 2017 که در روسیه برگزار شد از سردار موسی‌زاد به عنوان مهمان ویژه دعوت کرده بودند. رییس این نمایشگاه سردار را به عنوان نابغه‌ی 10 ساله ایرانی و صاحب هوش و استعداد کم‌نظیر و استعداد خلاقانه‌اش در زمینه‌ی هوافضا به این نمایشگاه دعوت کرد. برای همین هم قرار است طبق هماهنگی با مدرسه‌ی سردار، هفته‌ای یک روز در دانشگاه شریف کار و تحقیق انجام بدهد.
او درباره‌ی رسیدن به اهدافش و شکوفا شدن خلاقیت‌هایش توضیح می‌دهد: تلاش کردم به یک جایی که می‌خواهم برسم. اگر یک نقطه‌ای را برای خودمان به عنوان هدف در نظر بگیریم و تلاش کنیم حتما به آن می‌رسیم.
موسی‌زاد کتاب دکتر اردکانی و راهنمایی‌های دکتر ابراهیمی و مهندس نخ‌چی و اطلاعاتی که خودش از قبل داشته است را در کسب موفقیت‌هایش موثر می‌داند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز کلاس‌های مختلفی در شاخه‌های علمی مانند نجوم و رباتیک برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند. موسی‌زاد می‌گوید: باید از قبل انگیزه باشد چون نمی‌شود به زور بچه‌ای را مجبور کرد تا در دوره یا ‌کلاسی شرکت کند. چون برای مثال بچه‌ای اصلا به علم علاقه ندارد و کلا ذهن او هنری است. برای همین  نمی‌توانیم او را به کلاس رباتیک ببریم. اما کسی که علاقه دارد و چیزهایی در باره‌ی آن می‌داند کلاس‌های کانون و کلاً دوره‌های آموزشی به او کمک می‌کند تا دیده بشود، استعدادهایش را شکوفا کند و به موفقیت برسد.
سردار موسی‌زاد سال گذشته هم از بخش نمایشگاهی جشنواره‌ی اسباب‌بازی بازدید کرده بود و می‌گوید: بازی‌های فکری جالبی در نمایشگاه دیدم.
به گفته‌ی خودش تا حدی بازی کردن را دوست دارد و تنهایی هم نمی‌تواند بازی کند چون موضوعی پیدا نمی‌کند که بازی کند. اما وقتی با بچه‌های هم سن و سال خودش باشد راحت‌تر موضوعی پیدا می‌کند تا بازی کند.
سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی، تا 28 مرداد از ساعت 14 تا 22 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپا است.