تولیدکنندگان اسباب‌بازی نیازمند حمایت‌اند

سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی درحالی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده که از اهداف مهم آن علاوه بر ترویج و آشنایی خانواده‌ها با محصولات استاندارد در حوزه اسباب‌بازی، مبحث توجه به محصولات داخلی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین بختیاری، تولید کننده محصولات اسباب‌بازی و مسئول غرفه «ریما و راما» در این‌باره گفت: 9 سال است که در این حوزه به عنوان واردکننده مشغول به فعالیت بودم اما دو سال اخیر در نظر دارم که خودم طرح‌های در دست را تولید و به بازار ارایه کنم.
وی که پیش از این طرح‌های خود را به سازندگان چینی داده و محصول ساخته شده را به کشور وارد می‌کرد، ادامه داد: عروسک‌های ریما و راما (دختر و پسر) نیز از طرح‌های خودم و در راستای برندسازی و ترویج محصولات ایرانی است که اکنون در مرحله طراحی و آماده‌سازی لباس برای این عروسک‌ها هستیم.
بختیاری که معتقد است تولید کننده محصولات اسباب‌بازی در داخل کشور باید مورد حمایت‌های دولتی قرار بگیرد، افزود: در حال حاضر حدود 170 طرح آماده اسباب‌بازی در دست دارم که در صدد هستم به ترتیب و بر اساس امکانات در شورای نظارت بر اسباب‌بازی زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ثبت برسانم و بعد هم به بازار ارایه دهم.
این تولید کننده که با محصول جدیدی به اسم «پرتاب حلقه و طناب» در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی حضور یافته است، ادامه داد: همه محصولات ما با محور توجه به محیط زیست تولید می‌شود و از این جهت محصولات ما از مواد طبیعی و قابل بازیافت است.
وی هدفش برای حضور در جشنواره ملی اسباب‌بازی را آشنایی بازدیدکنندگان با محصولات خود اعلام و اظهار کرد: ما محصول جدیدمان را با تخفیف 50 درصدی در جشنواره عرضه کرده‌ایم و هدف اصلی آشنایی مراجعه‌کنندگان با محصولات ماست.
سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی، به مدت پنج روز از ساعت 14 تا 22 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.