استقبال پرشور مسئولان و دانش آموزان مدارس از برنامه‌های مراکز کانون آذربایجان شرقی

برنامه‌های گسترده و متنوع مراکز کانون در شهرهای استان در هفته ملی کودک با استقبال پرشور دانش آموزان ،خانواده‌ها و مسئولان همراه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی این برنامه ها در روزهای هفته ملی کودک و به میزبانی مراکز کانون استان برگزار شد.

در تبریز و در مجتمع فرهنگی هنری کانون این شهر علاوه بر برنامه های روزانه در مراسمی از اعضای فعال این مرکز و کتابخانه سیار شهری تقدیر شد پخش تیرز، نمایش فیلم، اجرای مسابقه و معرفی روز جهانی کودک از زبان یکی از مادربزرگ‌ها از دیگر برنامه ها‌ی این مراسم بود.

اعضای مرکز شماره 2 تبریز هم در مسابقه نقاشی که از طرف شهرداری منطقه 1 برگزار شده بود شرکت کردند.در این برنامه که با حضور  دکتر حضرتی مسول کمسیون فرهنگی شورای شهر برگزار گردیدبه اعضای شرکت کننده جوایزی اهدا گردید.

گفتنی است در روز جهانی کودک مربیان و اعضای منتخب تمامی هفت مرکز ثابت و کتابخانه سیارشهری تبریز در مراسمی که به میزبانی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد حضور فعال داشتند.

حضور روزانه دانش اموزان مدارس و اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی هنری در مراکز شماره1، 4،5 و 6 تبریز از دیگر برنامه های این هفته بود.

در دیگر شهرهای آذربایجان شرقی نیز برنامه های مختلفی برگزارشد.اعضا و مربیان کانون ملکان به دیدار امام جمعه این شهرستان رفتند. ضمن آن که در مراسم آغاز جشن‌های هفته ملی کودک امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان ملکان در کانون این شهر حضورداشتند.مربیان مرکز فرهنگی هنری ملکان همچنین با حضور در برخی از مدارس این شهرستان برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان برگزار کردند.

به همین مناسبت مربیان و اعضای مراکز کانون در شهرهای هادیشهر، کلیبر، میانه و سراب با حضور در نماز جمعه این شهرها ضمن برپایی ایستگاه های نقاشی حضور گسترده‌ای در این مراسم داشتند. پیش از این اعضای مرکز کلیبر به دیدار امام جمعه این شهرستان رفته بودند.

در چاراویماق نیز کانون این شهرستان میزبان مادران اعضای خود بود که به همراه فرزندان‌شان در کارگاه نقاشی حضور داشتند.برگزاری جشن بادبادک پرانی و دیدار با امام جمعه از دیگر برنامه‌های این مرکز فرهنگی هنری بود.

آیین‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در شهرهای آذر شهر، اهر، ورزقان، مرند، مهربان، شبستر، عجبشیر، مراغه، هشترود و بناب با برنامه های متنوع و حضور روزانه دانش آموزان همراه بود.برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی، قصه گویی و پخش فیلم از جمله برنامه‌هایی بود که در تمامی مراکز کانون استان برگزار شد.

برنامه های نکو داشت هفته ملی کودک در روزهای 15 الی 21 مهر ماه اجراء شد.گزارش تصویری این برنامه ها را اینجا مشاهده کنید.