« یک پر،هزار رنگ»  از مجتمع تبریز به بخش کشوری جشنواره عروسکی راه یافت.

این نمایش عروسکی به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحی اقدم مربی کتابخانه سیار شهری تبریز که در بخش مربیان و اعضای ارشد در جشنواره شرکت کرده است، موفق شد جزو سیزده اثر راه یافته به جشنواره کشوری نمایش عروسکی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کلنون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی این نمایش، برداشتی آزاد از داستان گنجشگک اشی مشی است و به بررسی مسایل و مشکلات نوجوانان امروز در قالب داستان یک گنجشک و پیرزن جادوگر می‌پردازد

تکنیک استفاده شده در این نمایش تلفیقی از بون‌راکو و دستشکی است و استفاده از جلوه‌های بصری و نوری از دیگر تکنیک‌های استفاده شده در این نمایش می‌باشد.

عوامل اجرایی نمایش به قرار زیرند:

مشاور کارگردان: رقیه نوروزی – محمد مظهری/ طراح عروسک: هانیه حمیدی/ساخت عروسک:مریم عفت پناهی- شفیقه زمانی-زهرا صفرپور-آمنه صفری/طراحی و ساخت دکور:لیلا قیطرانی/موسیقی: محمد ملکی اصل/ ترانه سرا: علی اصغر مقنی/طراح نور:سعید خسروی/عروسک گردانان و صداپیشگان:آمنه صفری-فرشته وحیدی- شبنم قادری- فاطمه رنجبر- الهام فرج‌زاده – مینا شامی/ طراحی و اجرای بروشور:مهدی عظیمی‌پور

لازم به ذکر است؛ مرحله اول این جشنواره در مراکز سراسر کشور برگزار و نمایش های منتخب در قالب cd جهت داوری به آفرینش های هنری کانون ارسال گردید. در مرحله دوم نیز از بین آثار ارسالی 13 اثر جهت رقابت در بخش کشوری انتخاب شدند. زمان و مکان برگزاری مرحله کشوری نمایش عروسکی متعاقباً اعلام خواهد شد.