کتاب خانه سیار روستایی شهرستان هشترود مجددا فعالیت خود را از سر گرفت

در مراسمی با جضور گسترده مسئولان و اقشار محتلف مردم تنها کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در آذربایجان‌شرقی فعالیت خود را پس از مدتی وقفه در شهرستان هشترود آغاز کرد

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی دراین مراسم حجت الاسلام لطف اله پور با تبیین اهمیت فعالیت کتابخانه های سیار کانون در شهرها  و روستاها را از مهمترین فعالیت های تاثیرگذار کانون برشمرد و تصریح کرد این کتابخانه ها نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی دارند.

وی با اشاره با راه اندازی مجدد کتابخانه سیار روستایی در هشترود تاکید کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد روستاهای بیشتری تحت پوشش فعالیت های این کتابخانه قرار گیرند و کودکان و نوجوانان مستعد این روستاها بیش از پیش از خدمات کانون بهره مند شوند

مدیر کل کانون استان ایچاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان روستایی و گسترش فرهنگ مطالعه را از اهداف مهم فعالیت کتابخانه سیار روستایی در هشترود برشمرد

لطف اله پور از دانش آموزان حاضر در این مراسم خواست با تلاش در عرصه علم اندوزی آینده ای درخشان برای میهن اسلامی رقم زنند.

وی با اشاره به استعداد و توان مندی کودکان و نوجوانان هشترود و روستاهای آن اظهار امیدواری کرد با توسعه فعالیت های کانون در این شهرستان گام های موثری در توسعه و تعمیق فعالیت های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان برداشته شود.

در این مراسم مهندس مستفید فرماندار هشترود نیز با اظهار خوشحالی از راه اندازی مجدد کتابخانه سیار روستایی در هشترود از آمادگی این فرمانداری برای افزایش این کتابخانه ها خبر داد.

وی با تاکید بر نقش بدیل مراکز فرهنگی هنری کانون در تربیت صحیح کودکان و نوجوانان تصریح کرد فعالیت های کانون به تنوع و اجرای تخصصی این فعالیت ها توسط مربیان مجرب همواره برای کودکان و نوجوانان از جذابیت های خاص برحوردار است.

در مراسم آغاز به کار مجدد کتابخانه سیار روستایی هشترود که در کانون این شهرستان برگزار شد برنامه های فرهنگی متنوعی به اجراء در آمد.

گفتنی است تنها خودروی کتاب‌خانه سیار روستایی هشترود چند سالی به علت فرسودگی مدتی از فعالیت بازمانده بود.شهرستان هشترود با 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

گزارش تصویری این مراسم را می توانید دراینجا مشاهده نمایید