برگزاری یادواره شهدای نوجوان یک حرکت بزرگ فرهنگی است

دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای ستاد یادواره شهدای نوجوان بر اهمیت برگزاری این یادواره به عنوان یک حرکت تاثیرگذار فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی، دکتر جبارزاده با تاکید بر این که هرچقدر بتوانیم بار فرهنگی و محتوایی این یادواره را بیشتر کنیم به همان اندازه توانسته ایم دین خود را نسبت به شهدای عزیز ادا نماییم تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم در همان روز 16 اردیبهشت که زمان برگزاری یادواره در تبریز است، برنامه مشابهی به صورت همزمان در 21 شهرستان استان نیز اجراء شود.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال افزود: تمامی فرمانداران و شهرداران این شهرستان‌ها در اجرای این برنامه با ستاد یادواره شهدای نوجوان استان همکاری خواهند کرد.

دکتر جبارزاده با اشاره به این نکته که تمامی مدیران استان خود را مدیون خون شهیدان می دانند افزود: ان شاالله تمامی ادارات آذربایجان شرقی در برگزاری این یادواره سنگ تمام خواهند گذاشت.

ایشان با تاکید بر این موضوع که هر قدمی در جهت بازگو کردن نام و یاد شهیدان یک وظیفه و رسالت  بسیارمهم است تصریح کرد:برگزاری یادواره شهدای نوجوان استان یک حرکت بزرگ فرهنگی و موجب توسعه و تعمیق فرهنگ شهادت خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید به محتوای این یادواره توجه جدی داشته باشید تا فرهنگ شهادت بیش از پیش ترویج و تعمیق یابد.

دکتر جبارزاده با ذکر خاطراتی از حماسه های نوجوانان حاضر در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تمامی شهیدان انسان های با صفا و بزرگواری هستند و دراین بین شهدای نوجوان از صفا و اخلاص ویژه برخوردار بودند.

استاندار آذربایجان شرقی از  تلاش‌ها ی حجت الاسلام لطف اله پور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر این یادواره و همه همکاران کانون دیگر نهاد ها و سازمان‌های عضو ستاد یادواره شهدای نوجوان استان قدردانی کرد.

پیش از سخنان استاندار آذربایجان شرقی، حجت الاسلام جواد لطف اله پور با ارائه گزارشی از روند برنامه ها و اقدامات

انجام شده در خصوص  یادواره شهدای نوجوان، برگزاری این یادواره را از وظایف ذاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ترویج و تبیین فرهنگ شهادت برشمرد.

وی با اشاره به اقدمات انجام شده تاکید کرد: دراستان آذربایجان شرقی 79 شهید نوجوان در  کنار شهدای نوجوان بمباران مدرسه زینبیه میانه هستند که در این یادواره اقدام به معرفی این  شهدای عزیز خواهیم کرد.

لطف اله پور تشکیل دبیرخانه یادواره در کانون، انتشار ویژه نامه ها، انتشار کتاب  و تندیس یادواره، توزیع فراخوان‌های ادبی و هنری در سطح مدارس استان، تولید فیلم مستند، تولید سرود، برگزاری پیش یادواره ها در برخی از مدارس استان، راه اندازی وب سایت یادواره، تهیه شناسنامه برای تمامی شهدای نوجوان، دیدار با خانواده معظم شهدای نوجوان و حضور درمراسم غبار روبی مزار شهداء را از جمله اقداماتی برشمرد که تاکنون به اجراء درآمده است.

وی از حمایت ها و هدایت های حضرت آیت الله محتهد شبستری نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و نیز مساعدت و همدلی  تمامی دستگاه‌ها و ادارات استان قدردانی و تشکر کرد.

یادواره شهدای نوجوان استان آذربایجان شرقی چهارشنبه 16 اردیهشت ماه در تبریز و 21 شهرستان استان برگزار خواهد شد.