برگزیدگان اولین ویژه برنامه استانی" منتظران کوچک" معرفی شدند

حجت الاسلام لطف اله پوردرآیین اختتامیه "منتظران کوچک" در سخنانی به تشریح موضوع فرهنگ انتظار پرداخت و تاکید کرد:منتظران واقعی همیشه آماده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی  مدیر کل کانون استان در آیین که 21 خرداد ماه در تبریز برگزار شد ضمن طرح سوالاتی در باره فرهنگ انتظار و حضرت مهدی(عج)  به تعدادی از سوالات و شبهات مطرح شده در باره امام زمان (عج) پاسخ گفت.

وی با اشاره به شرایط منتظران امام زمان (عج) گفت:علت اصلی عدم ظهور امام زمان ( عج  ) عدم آمادگی جامعه برای ظهور ایشان است و باید خود و جامعه را برای آمدن امام زمان آماده کنیم.

لطف اله پور وظیفه کودکان و نوجوانان در دوران غیبت را افزودن بر سواد دینی و عمل به فرایض دینی و آشنایی با فلسفه غیبت و قیام امام زمان (عج ) دانست.

مدیر کل کانون ضمن تشریح شرایط توصل به ائمه اطهار (ع) قیام حضرت ولی عصر (عج ) را ادامه راه ائمه اطهار دانست و از کودکان و نوجوانان خواست منتظر واقعی آن حضرت باشند.

قرائت آثار برگزیده، اجرای مسابقه و پخش چند نماهنگ از دیگر برنامه های این مراسم بود.درادامه این برنامه ضمن قرائت بیانیه داوران متشکل از علی اصغر مقنی و سولماز منصوری از صاحبان آثار برگزیده تقدیر شد.

بر اساس اعلام نظر داوران  و در بخش شعر هانیه عربی از مهربان، نسرین بدخشان از بناب و هادی محمودی از اهر عناوین اول تاسوم را به دست آوردند.

سیما سعادتی از مرکز سه تبریز، طلا زاهدی پور از مرکز یک تبریز و حامد اسدی از هشترود نیز موفق به کسب رتبه های اول تا سوم ر بخش داستان شدند.

در بخش قطعه ادبی نیز سمیرا حسین زاده از مرکز شماره 4 تبریز، پرستو فردوسی و مبینا قهرمانی هر دو از میانه عناوین اول تا سوم را کسب کردند

گفتنی است است پیش از این واحد آفرینش های ادبی کانون آذربایجان شرقی  اولین ویژه برنامه استانی ( منتظران کوچک ) با انتشار فراخوانی از کودکان ونوجوانان استان خواسته بود در موضوعات "انتظار و دانش آموزان"، "انتظار و خانواده"، "دعای کودکان انتظار" و "وظیفه دانش آموز در زمان غیبت کبری آثار خود را در سه بخش شعر،داستان و قطعه ادبی ارسال نمایند.

گزارش تصویری این برنامه را اینجا ببینید.