گره خوردن با فن‌آوری‌های نوین، تربیت کودکان برای فردا

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است: با روش‌های دیروز نمی‌توان کودکان را برای فردا تربیت کرد اما این به معنای کاربردی بودن تمام فن‌آوری‌ها برای القای روش‌های درست نیست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدعلی شامانی روز چهارم تیر 1394 در آیین معرفی مدیرکل جدید کانون خوزستان اظهار داشت: طبیعی است که با مسایل نوپدیدی روبه‌رو باشیم اما آن‌چه اصالت دارد ایجاد زمینه و اشتیاق خواندن است و هر فرصتی که این زمینه را مهیا کند باید به اشکال مختلف در اختیار ما قرار بگیرد.

وی افزود: در این زمینه می‌بایست با گذر از روش‌های دیروز به فن‌آوری‌های نوین گره بخوریم درعین‌حال نباید از این هدف که «بچه‌ها باید بخوانند تا بدانند» دور شویم.

شامانی در این آیین که برای معرفی غلامرضا شنبدی به عنوان مدیرکل جدید کانون خوزستان در اهواز برپا شده بود، گفت: اگر نظام رسمی تعلیم و تربیت به این موضوع تکیه نکند انسان‌های بی پرسشی تربیت خواهند شد که هرگز نمی‌توانند مسیر زندگی را بپیمایند.

وی اضافه کرد: اصل کار ما توجه به کودک و نیازهای زیستی و روانی او و از همه مهم‌تر، دادن فرصت یک رفتار خلاقانه و از سر یک انتخاب هدفمند به کودکان است.

شامانی ادامه داد: کانون این فرصت را به فرزندان خواهد داد تا خود را بازیابی و در مسیر درست، فردایی را رقم بزنند که بر اساس تشخیص دقیق از سوی مربیان است و در این میان مربیان به‌عنوان انسان‌های کارآمد در کنار کودکان قرار می‌گیرند تا کمک کنند استعدادهای آنان شناسایی و در مجرای خود پرورش یابد.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد در حوزه کارشناسی کودکان، نهاد مورد اعتمادی را جستجو کنیم، یکی از معتبرترین نهادها کانون پرورش فکری به‌واسطه مربیانی دارای صلاحیت، آشنا با نیازهای مخاطبان، هنرمند و ادیب است.