آغاز ویژه برنامه های « هفته ملی کودک » در آذربایجان شرقی

با برگزاری آیین افتتاحیه در تبریز، ویژه برنامه های « هفته ملی کودک » در شهرهای مختلف استان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی  این مراسم با حضور پرشور کودکان و خانواده ها، اولیای تربیتی و جمعی از مسئولان در مجتمع کانون تبریز برگزار شد.

هادی یوسف زاده سرپرست کانون استان در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره جانباختکان حادثه منا، « هفته ملی کودک » را فرصت بسیار ارزشمندی برای ارتقای جایگاه کوکان به عنوان آینده سازان میهن اسلامی دانست.

وی با اشاره به شعار امسال « هفته ملی کودک » با عنوان « دنیا با لبخند کودکان زیباست » هنر کانون را نشاندن لبخند بر لبان کودکان دانست و در عین حال تصریح کرد: تمامی برنامه های این مناسبت در استان در راستای تعمیق فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان عزیز است.

وی با بیان این که در این هفته بیش از 30 عنوان برنامه در دفعات و روزهای مختلف برگزار می گردد تصریح کرد: مراکز کانون در شهرهای مختلف استان در این هفته میزبان کودکان عزیز خواهد بود.

یوسف زاده با تقدیر از ادرات و سازمان​ هایی که با کانون در برگزاری این هفته مشارکت داشته اند از کودکان خواست با حضور فعال در مراکز کانون شاهد اجرای فعالیت های متنوع و جذاب فرهنگی هنری باشند.

رونمایی از سرود کانون به دو زبان فارسی » و « آذری » و نیز اجرای نمایش عروسکی « گربه ها و خروس ها » از جمله برنامه های این مراسم بود که با استقبال پرشور شرکت کنندگان در مراسم همراه بود.

کلیپ معرفی فعالیت های کانون، تقدیر از کودکان و نوجوانان فعال در عرصه های فرهنگی و هنری و اجرای مسابقه از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه « هفته ملی کودک » بود.

گفتنی است در مراکز کانون در دیگر شهر های استان نیز برنامه های گسترده ای در نخستین روز « هفته ملی کودک » برگزار شده است.

هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی برگزار می گردد.

گزارش تصویری این ویژه برنامه را اینجا ببینید.