کانون و امور عشایری آذربایجان شرقی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و اداره امور عشایر استان امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی این تفاهم نامه با هدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی در میان کودکان و نوجوانان عشایر استان به امضا رسید.

هادی یوسف‌زاده سرپرست کانون استان در این مراسم بر لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی در بین تمامی کودکان و نوجوانان تاکید و افزایش حضور فرهنگی در بین کودکان ونوجوانان مناطق روستایی و عشایری را جزو سیاست‌های کانون دانست.

وی اظهار امیدواری کرد حضور کانون و فعالیت‌های فرهنگی آن در میان کودکان و نوجوانان عشایر گامی در جهت حل مشکلات فرهنگی جامعه باشد.

سید محمدحسن آل‌هاشم مدیر کل امور عشایر استان در مراسم امضای تفاهم نامه بر وجود استعدادهای بکر و ناب در میان کودکان و نوجوانان محروم این قشر از جامعه اشاره و خواهان حضور کانون و فعالیت‌های آن در میان کودکان و نوجوانان عشایر شد.

وی با اشاره به غنای فرهنگی عشایر، کم توقع و تولید مداری را از خصوصیات بارز آنان برشمرد و تصریح کرد که حضور و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در میان کودکان و نوجوانان عشایر استان بسیار کمرنگ بوده و شایسته این عزیزان نیست و خواستار حضور گسترده و موثر کانون در میان کودکان و نوجوانان عشایر شد.

بر اساس این تفاهم نامه کانون ضمن راه‌اندازی پایگاه کتاب اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و ادبی در مناسبت‌های مختلف برای کودکان ونوجوانان عشایری خواهد کرد، و امور عشایری استان نیز ضمن اختصاص زمین مناسب و مینی‌بوس جهت احداث پایگاه کتاب و کتابخانه سیار عشایری در برگزاری مسابقات و اهدای جوایز مشارکت خواد کرد.