کد خبر: 254437
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
گردهمایی مربیان مسئول مراکز آذربایجان شرقی برگزار شد

نخستین گردهمایی مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی در سال 95 در مجتمع فرهنگی کانون تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود را مصداق این فرمایشات دانسته و تعامل با ادارات و سازمان‌ها و هم‌افزایی فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

وی اقتصادی بودن فعالیت‌های کانون مخصوصاً­ کلاس‌های تابستانی را از نکات قابل توجه دانست و با اشاره به برخی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری خواستار توجه به این موضوع شد.

یوسف‌زاده با تاکید بر تعمیق جایگاه کانون در میان مسئولین به نقش مربیان مسئول در این زمینه اشاره کرد و افزود: چالش‌های فرهنگی کانون را باید به یکی از دغدغه‌های فرمانداران تبدیل کنیم.

پی‌گیری موضوع کتابخانه‌های سیار در شهرستان‌ها از دیگر مطالبات مدیر کل کانون بود که ضمن اشاره به پیشرفت مذاکرات با فرمانداران در شهرستان‌ها و نیز مسئولین استانی خواستار توجه ویژه مربیان مسئول به این موضوع و پیگیری مستمر از فرمانداری شهرستان‌ها شد.

وی با اشاره به سخنان مدیر عامل کانون و تشریح خواسته‌های ایشان از مربیان کانون، به موضوع فروش تولیدات فرهنگی کانون پرداخت و توجه به این موضوع فروش محصولات فرهنگی کانون را از مربیان مسئول خواستار شد.

یوسف‌زاده با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و ادارت تکالیف مهمی در زمینه اقتصاد مقاومتی دارند، فرهنگ سازی در این خصوص را از وظایف کانون برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح مراکز کانون استان اجرا شده است، تصریح کرد: بر مبنای تجربه موفقی که در این سال پشت سر گذاشتیم برنامه‌های نو‌آورانه‌ای را برای سال 95 تدارک دیده‌ایم که امیدواریم به همت تمامی همکاران استان محقق گردد.

مدیر کل کانون استان با تشریح انتظارات متقابل اعضا و خانواده‌ها از کانون توجه ویژه به پایدارسازی اعضاء و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

در این گردهمایی یک‌روزه معاون فرهنگی کانون استان و کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و آموزش در خصوص تفاهم‌نامه‌های کانون با دیگر ادارات و نیز شیوه‌نامه‌های اجرایی برنامه‌های سال 95 و رویکرد استان به کیفیت‌بخشی این برنامه‌ها، فعالیت‌های آموزش و پژوهش، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

تحلیل آمار فعالیت‌های مراکز کانون استان در سال 94 از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

گفتنی است در پایان گردهمایی مربیان مسئول مراکز کانون استان آذربایجان شرقی از مراکز مجتمع تبریز، میانه، مرکز شماره 6 تبریز به عنوان مرکز موفق در برپایی کارگاه‌های تابستان 94 قدردانی شد.

گزارش تصویری گردهمایی مربیان مسئول فرهنگی آذربایجان شرقی را اینجا مشاهده نمایید.