کد خبر: 261688
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
گزارشی از برگزاری هفته‌ی ملی کودک در سراسر ایران

برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک امسال با شعار کودکان تشنه‌اند و محوریت مراسم عزاداری ماه محرم در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش اداره‌ی کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان هفته‌ی ملی کودک امسال از 15 تا 19 مهرماه هم زمان با دهه‌ی ابتدایی محرم در شهرهای مختلف ایران برگزار شد. این برنامه‌های فرهنگی و هنری امسال با محوریت واقعه‌ی عاشورا برگزار شد تا کودکان و نوجوانان در عین استفاده از برنامه‌های مناسب سن‌شان با این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی هم بیشتر آشنا شوند. در ادامه‌ی گزارش به بخشی از این برنامه‌ها اشاره می‌شود.

نمایشگاه خیریه فروش آثار هنری کودکان به نفع کودکان بی‌سرپرست
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی نمایشگاه فروش خیریه‌ی آثار هنری کودکان به نفع کودکان بی‌سرپرست در گالری مجتمع کانون تبریز برگزار کرد.
در این نمایشگاه آثار نقاشی و سفال کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در کارهای تابستانی به نفع کودکان بی‌سرپرست و بیمار به فروش می‌رسد.

اعضای نوجوان کانون، مشاوران شورای شهر
در راستای برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک امسال در استان آذربایجان غربی، نوجوانان دختر مرکز پیرانشهر با حضور در ساختمان فرمانداری این شهرستان با مسئول کمیسیون امور بانوان و دوتن از اعضای شورای شهر دیدار کردند.
شلیر خاکی عضو شورای شهر در این دیدار وعده داد اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با افتخار تمام مشاوران وظیفه‌شناس شورای شهرستان می‌شوند. در این دیدار نوجوان کانونی با فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهادها آشنا شده‌اند و مشکل‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌ی کودک‌ونوجوان به گوش مسئولان رساندند.

گشایش دفتر شکوفایی خلاقیت و امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین کانون و پارک علم و فناوری
اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پارک علم و فناوری استان اردبیل به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
در مراسم امضای این تفاهم‌نامه و آیین گشایش دفتر شکوفایی خلاقیت در کانون، عبدالقیوم قلی پوری رئیس پارک علم و فناوری استان با تبریک هفته ملی کودک و تأکید بر پرورش شکوفایی خلاقیت و پیشرفت علمی کودکان و نوجوانان گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اعضای کانون در حوزه خلاقیت قابل‌برنامه‌ریزی فکری و علمی است.

تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم در اصفهان
ویژه‌برنامه روز جهانی و هفته ملی کودک با حضور بیش از 400 کودک در تالار صلح و دوستی جمعیت هلال احمر استان اصفهان برگزار شد.
در این آیین که کاملا حال و هوای عاشورایی داشت برنامه‌های متنوعی از سوی اعضای مراکز و مربیان کانون استان انجام شد.
اجرای سرود از سوی دانش‌آموزان ناحیه 4 اصفهان، تعزیه‌خوانی اعضای مرکز آران و بیدگل و اجرای قطعه ادبی نمایشی از اعضای مرکز 8 از دیگر برنامه‌ها بود.
پایان بخش این ویژه برنامه تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم بود.

دیدارنماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه‌ی کرج با اعضای کانون
آیت‌الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در دیدار با مدیرکل کانون البرز در هفته ملی کودک گفت: کانون قابلیت‌های بی‌شماری دارد و می‌تواند به عنوان یک نهاد کمکی در جاهایی که آموزش و پرورش کمبود دارد، به کمک این سازمان بیاید.
امام جمعه کرج، تاکید کرد کانون طبق چشم انداز پیش‌بینی شده و با تعیین اولویت‌ها، عمل می‌کند.
محمود مروج، نیز در این نشست گفت: متاسفانه کمبود مراکز به تناسب جمعیت مخاطبان در استان سبب شده است که نتوانیم آن گونه که شایسته است، جواب‌گوی نیاز کودکان و نوجوانان استان باشیم.
در همین حال فعالیت‌های ویژه‌ی ایام محرم و هفته‌ی ملی کودک از پنج شنبه 15 مهر 95 در مجتمع کرج کانون البرز برپا شد و معرفی وقایع، قصه‌گویی، مسابقه با موضوع وقایع کربلا و عاشورا، مقتل‌خوانی و قصه‌گویی مورد استقبال اعضا و دانش‌آموزان قرار گرفت.

هفته ملی کودک با رویکرد عاشورایی در کانون ایلام
اعضای کانون ایلام نیز در این هفته با اجرای برنامه‌هایی مانند شعرخوانی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی، نقاشی و سفال‌گری متناسب با ایام محرم برگزار کردند.
هم‌چنین در روز جهانی کودک نمایش عاشورایی، کاری از گروه نمایش دینی مذهبی شهرستان ملکشاهی برای اعضا اجرا شد.

برپایی کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان در خیابان حجاب تهران
کانون استان تهران اجرای بخشی از برنامه‌های هفته ملی کودک را در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران بر عهده داشت.
این کانون و مربیان و کارشناسانش با برپایی 10 خیمه با عنوان‌های نمادها و نشانه‌ها، حکایت خوبان (پرده‌خوانی و قصه‌گویی)، میزگرد (بحث و گفت‌وگو حول مباحث ارزشی مرتبط با کودکان، باورهای دینی و محرم و عاشورا)، تریبون (معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع مرتبط با این موضوع‌ها)، کتابستان، نگارستان (نقاشی و چاپ)، تاریک‌خانه (عکاسی و انیمیشن)، مشق عاشقی (خوش‌نویسی و سفال) و نمای عشق (تعزیه) و آسمان‌سرا میزبان کودکان و نوجوانان بودند.

کودکان سنندجی در کارگاه‌های فرهنگی هنری «کودکان تشنه اند» شرکت کردند
کودکان سنندجی در این کارگاه‌ها به ساخت کاردستی، خوشنویسی، نقاشی روی بوم و نقاشی دسته جمعی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع با موضوع محرم پرداختند.
مسابقه خانه بازی با موضوع علائم راهنمایی و رانندگی، کارگاه ادبی پروانه‌های مهربانی، نوشتن طومار پیام مسوولان برای کودکان و نوجوانان و کارگاه عکاسی از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته در استان کردستان بود که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در برنامه‌ی تلویزیونی صبح بخیر گیلان
علی پورحسن در برنامه‌ی تلویزیونی صبح بخیر گیلان که به صورت مستقیم از سیمای مرکز گیلان پخش شد به ‌تشریح اهداف و برنامه‌های کانون گیلان به مناسبت هفته ملی کودک پرداخت و از اهمیت فعالیت‌های کودک‌ و نوجوان، سخن گفت.
او که کودکان را گل‌های زیبای جامعه خواند در زمینه‌ی توجه به تربیت کودکان و نوجوانان گفت: باید بپذیریم که کودکان از ارکان اصلی جامعه به شمار می‌روند و چنان‌چه درعصر حاضر که با گسترش فضا‌های مجازی وامکان دسترسی آسان مخاطبان به اطلاعات روبرو هستیم از فرزندانمان غافل شویم، درآینده دچار مشکل‌ خواهیم بود.
علی پورحسن درگفت‌و‌گوی خبری ساعت 20 که از شبکه استانی باران پخش می‌شود هم به تشریح اهداف و برنامه‌های هفته ملی کودک که هم‌زمان با عاشورای حسینی اجرا شد پرداخت.

شهید مدافع حرم، هفته ملی کودک کرمانشاه را متبرک کرد
هفته ملی کودک در کانون استان کرمانشاه، با حضور در منزل یکی از شهدای مدافع حرم آغاز شد.
تجلیل و تقدیر از خانواده‌ها و فرزندان خانواده‌های شهدای مدافع حرم بخشی از برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمانشاه بود.
برنامه های مختلفی نیز همچون همایش بزرگ عاشورایی شامل: قصه‌گویی عاشورایی، نمایشگاه عکس مراسم و آیین‌های عاشورا با موضوع حضور کودکان و نوجوانان، نوحه‌خوانی کودکان و نوجوانان، اجرای مراسم عزاداری، فضاسازی عاشورایی مراکز کانون، معرفی شهیدان  عاشورا، نمایش‌های عروسکی، نمایشگاه نقاشی اعضا، راه‌اندازی و فعالیت کانال تلگرامی « کودکان تشنه‌اند» برای انتشار و انعکاس عکس‌های عاشورایی در شهرها و روستاهای مختلف استان کرمانشاه، و...در هفته ملی کودک اجرا شد.

دیدار اعضای کانون قم با استاندار
اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در نخستین روز از هفته ملی کودک در نشستی با عنوان «سهم من» با استاندار قم دیدار کرده و نیازها و خواسته‌هایشان را مطرح کردند.
در این دیدار اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان قم به بیان درددل‌ها و مشکلات خود پرداختند و نیازها و خواسته‌های خود را با استاندار در میان گذاشتند.

توزیع کودک کارت در همدان
همزمان با هفته‌ی ملی کودک و همکاری ادارات و سازمان‌ها بیش از 12 هزار کودک و نوجوان همدانی از برنامه‌های مختلف برخوردار شدند.
براساس این گزارش کودکان و نوجوانان با دریافت کودک کارت می‌توانند از امکان تفریحی و گردشگری، سینما، عضویت کتابخانه، امکانات شهر بازی رنگین کمان، غار علیصدر ، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و تله کابین گنجنامه با تخفیف و رایگان تا پانزدهم آبان استفاده کنند.

عیادت از کودکان بیمار و اهدای کتاب در کانون قزوین
به مناسبت هفته ملی کودک جمعی از کارکنان اداره‌ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور در بیمارستان کودکان قدس ضمن عیادت ودلجویی از کودکان بیمار به آن‌ها کتاب اهدا کردند.

برپایی ده خیمه‌ی نذرهای فرهنگی برای کمک به کودکان نیازمند
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی امسال با برپایی ده خیمه‌ی حسینی و اجرای برنامه‌های مختلف از تاریخ 13 لغایت 19 مهر در خدمت کودکان و نوجوانان و والدین آن‌ها در شهر اراک بود.
کانون استان مرکزی با درنظر گرفتن خیمه نذرهای فرهنگی در هفته ملی کودک امسال تلاش کرد تا توجه به کودکان یتیم و بی‌بضاعت را به مخاطبان یادآوری کند. اهدای اسباب بازی و نوشت‌افزار از سوی خانواده‌ها برای بچه‌های نیازمند از جمله مواردی است که برای خیمه نذرهای فرهنگی در نظر گرفته شده است.

برگزاری 52 نمایشگاه عاشورایی در مراکز کانون خوزستان
مربیان مراکز کانون در 30 شهر استان خوزستان هم‌زمان با ماه محرم با برپایی نمایشگاه عاشورایی شخصیت امام سوم شیعیان و یاران باوفای ایشان را به کودکان و نوجوانان معرفی کردند.
 
در نمایشگاه‌های عاشورایی اهداف و وقایع قیام امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای‌شان از سوی مربیان مراکز کانون با اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، نمایش عروسکی، ماکت‌سازی، معرفی کتاب، بحث آزاد، نشریه دیواری، شعرخوانی، مسابقه مذهبی، معرفی وقایع ایام، معرفی شخصیت، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی کودکان و نوجوانان بازگو شد.

کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با تازه‌های کتاب آشنا شدند
تعداد 330 عنوان کتاب تازه منتشر شده در چهار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شد.
معرفی کتاب‌های قابل توجه و برگزیده سال 94 در بانک کتاب‌شناسی کانون، تکریم کتاب و کتاب‌خوانی، افزایش مخاطبان کتاب‌خوان در جهت کمک به نهضت مطالعه‌ی مفید، فراهم نمودن زمینه‌ی نقد و نظر کتاب‌های برگزیده، اطلاع‌رسانی از کتاب‌های قبولی کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب و ایجاد امکان خرید متمرکز در استان‌ها از اهداف این سفر است.
 
برپایی کارگاهای معرفی کتاب، حضور نویسندگان استان در برنامه‌های ویژه و رونمایی کتاب و کتاب‌خوانی از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

نمایشگاه فرهنگی کودکان تشنه‌اند در کهگیلویه و بویر احمد
نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک توسط مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یاسوج برگزار شد.
 
معرفی فعالیت‌هایی نظیر قصه‌گویی، نمایش خلاق، کاردستی، معرفی شخصیت‌ها و وقایع، و برنامه‌های هنری و ادبی از برنامه‌های این نمایشگاه بود.

دیدار اعضای کانون پرورش فکری سمنان با نماینده مجلس
به‌مناسبت هفته‌ی ملی کودک در نشست هم‌اندیشی با عنوان «سهم من» تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهرستان سمنان با احمد همتی نماینده مردم سمنان و مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر خانه‌ی مردم دیدار و گفت‌وگو کردند.
این نشست که همزمان با هفته‌ی ملی کودک با هدف دیدار و هم‌اندیشی اعضای کودک با هنرمندان، نویسندگان و مسئولان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان و شهرستان در برخی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری برگزار شد و کودکان‌ونوجوانان به بیان دغدغه‌ها و نیازهای‌شان پرداختند.
مشکل ناامن بودن ساختمان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری سمنان واقع در پارک ملت یکی از دغدغه‌های مربیان و کودکان حاضر در این دیدار بود که همتی پس از شنیدن درخواست اعضا طی تماس تلفنی، روح‌الامین قاسمی فرمانده ناجای استان را به این نشست دعوت کرد و رئیس ناجای شهرستان نیز پس از حضور در جمع اعضا و مربیان، قول داد تا موضوع بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

لبخند شادی بر روی لبان کودکان بی سرپرست خراسان شمالی
رئیس کمیته کودک و نوجوان هفته ملی کودک استان خراسان شمالی به همراه نمایندگان کمیته از مرکز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بازدید کرد.
منیر صادقی مدیر کل کانون استان در این بازدید هدف از برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته ملی کودک  را ایجاد دغدغه‌مندی در اقشار مختلف جامعه جهت توجه بیشتر به کودکان ونوجوانان دانست و افزود: امیدواریم با حضور پر رنگ‌تر مسئولان استانی و هم‌افزایی و جهت‌دهی صحیح همکاری‌ها مشکلات کودکان ونوجوانان به ویژه کودکان کار، بد سرپرست و بی‌سرپرست کم‌رنگ‌تر شود.
صادقی در این جلسه عضویت رایگان کودکان آسیب‌پذیر و سایر کودکان و نوجوانان استان در مراکز کانون پرورش فکری را طی این هفته اعلام کرد.
هاشمی معاونت بهداشتی علوم پزشکی هم در زمینه درمان کودکان مبتلا به اعتیاد قول مساعد داد.
در پایان نیز تعدادی از محصولات کانون پرورش فکری به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست این مرکز اهدا شد.

دیدار صمیمی اعضای کانون با استاندار خراسان رضوی
30 تن از اعضای کانون خراسان رضوی به همراه مدیرکل و کارشناسان کانون در نشستی صمیمانه با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند.
در این جلسه آیدا دادخواه، یکی از اعضای کانون، بیانیه‌ای به مناسبت هفته ملی کودک خوانش کرد و سه عضو دیگر با اهدای کارت دعوتی که به صورت ویژه با هنرمندی اعضای کانونی برای استاندار تهیه شده بود از رشیدیان برای شرکت در برنامه‌های هفته ملی کودک دعوت کردند.

عیادت از کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان آیت‌اله موسوی زنجان
کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری زنجان به همراه مربیان خود از کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان آیت‌اله موسوی زنجان عیادت کردند.
در این مراسم، قصه‌گویی عاشورایی و مداحی از سوی مربیان کانون برای کودکان بستری اجرا شد.


کتاب‌خانه پستی خرم‌آباد میهمان بچه‌های روستای شهید پورزادی
برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع «ظهرعاشورا» و ایستگاه ادبی «اگرمن هم در روز عاشورا بودم...» در مدرسه ابتدایی شهید پورزادی روستای قلعه سنگی استان لرستان برگزار شد.
همزمان با هفته ملی کودک و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) کتاب خانه پستی خرم‌آباد در مدرسه ابتدایی شهید پورزادی روستای قلعه سنگی که به تازگی تحت پوشش کتاب خانه پستی درآمده است، ایستگاه نقاشی و ادبی برپا کرد.
براین اساس 120 نفر دانش‌آموز عضو کتاب‌خانه پستی این روستا با موضوع «ظهرعاشورا» نقاشی کشیدند و با موضوع «اگرمن هم در روزعاشورا بودم...» مطالب ادبی نوشتند.

حضور مدیر کل کانون خراسان جنوبی در مهد کودک بنفشه روستای امیرآباد
با اجرای طرح «یک وعده غذای گرم» توسط بهزیستی استان، مدیر کل کانون خراسان جنوبی با حضور در این مراسم بر احقاق حقوق کودکان تأکید کرد.
این مراسم با حضور مدیرکل کانون و مسؤولان بهزیستی برگزار شد. طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  گفت: هفته ملی کودک فرصتی است تا به ابعاد مختلف زندگی کودکان بیشتر از قبل توجه شود. او نیازهای کودکان از جمله تغذیه‌ی سالم را حق همه‌ی کودکان دانست و گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با شعار کودکان تشنه‌اند برگزار می‌شود.

همایش رباتیک در یزد برگزار شد
همایش رباتیک به مناسبت روزجهانی کودک و گرامی‌داشت هفته‌ی ملی کودک به همت کانون استان و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در مرکز فرهنگی‌هنری شماره‌ی سه کانون یزد با حضور تیم‌هایی از مراکز فرهنگی هنری، یزد ، اردکان و تفت  برگزار شد.
در این همایش اعضای شرکت کننده در بخش مسابقه با ربات‌های جنگ‌جو، نقاش، دوپا، مسیریاب، بالا برنده‌ی وزنه و رالی سرعتی به رقابت پرداختند و در نهایت نتایج از سوی  داوران اعلام شد.

کودکان عاشورایی در کانون فارس گرد هم آمدند
هفته‌ی ملی کودک با رویکرد ویژه به آیین‌های ماه محرم با شعار «کودکان تشنه‌اند» و با اجرای برنامه‌های مختلف در اداره کل کانون فارس برگزار شد.
در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی از قبیل گردهمایی کودکان در قالب دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی، اجرای فعالیت در روستاها، برپایی نمایشگاه آثار اعضا، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، دیدار با کودکان بیمار و اجرای برنامه در بیمارستان‌ها، اهدای کتاب و سرگرمی‌های سازنده، برگزاری جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ، برگزار شد.

برگزاری ویژه برنامه‌ی کودک و محرم در بوشهر
هم زمان با هفته ملی کودک و ایام سوگواری امام حسین (ع) ویژه برنامه «کودک و محرم» در مرکز شماره 2 کانون استان برگزار شد.
در پایان این ویژه برنامه مدیر کل کانون استان  از راه‌اندازی و افتتاح  ساختمان جدید مرکز گناوه در هفته ملی کودک خبر داد. گفتنی است برگزاری نقالی عضو مرکز دو، پرده‌خوانی مربی هنری مرکز یک، برگزاری مسابقه با محوریت شناخت وقایع کربلا و اجرای مداحی از برنامه های این روز بود.

اعضای کانون بستک در دیدار با فرماندار به عنوان همیار سرشمار معرفی شدند
به‌مناسبت هفته ملی کودک جمعی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با فرماندار بستک دیدار کردند.
در این دیدارعبداالله پرتابیان فرماندار شهرستان بستک ضمن تبریک هفته ملی کودک در خصوص اهمیت سعی و تلاش در دوران کودکی مطالبی را مطرح و از آن‌ها خواست تا با تلاش و کوشش و درس خواندن آینده‌ی روشنی برای خود و شهرشان ترسیم کنند.
پرتابیان همچنین در مورد سرشماری نفوس و مسکن به عنوان امری اساسی در برنامه‌ریزی و پیشرفت کشور مطالبی را برای اعضا بیان کرد و آن‌ها را به عنوان همیار سرشمار معرفی کرد. او از آن‌ها خواست تا خانواده و آشنایان خود را به شرکت در این امر مهم تشویق کنند.

بازدید فرماندار رامسر از کانون
فرماندار رامسر در استان مازندران به مناسبت هفته ملی کودک اظهار داشت: کانون پرورش فکری فرصتی موثر برای پرورش نیروی انسانی است.
همزمان با هفته ملی کودک ، نشست «سهم من» با حضور حسین سروری فرماندار رامسر، اصحاب رسانه و 22 نفر از اعضای فعال کانون پرورش فکری مرکز رامسر برگزار شد.
حسین سروری محرم را نشان‌دهنده راز ماندگاری انسان‌های بزرگ دانست و با گرامی‌داشت هفته ملی کودک افزود: آرزومندم که در سایه تلاش و کسب مهارت و علم توامان بتوانید در جایگاه و مناصب بزرگ مدیریتی، علمی و فرهنگی قرار بگیرید.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی در کانون یک فرصت و افتخار برای کودکان است. سروری با بیان اینکه کانون مرکز رشد و خلاقیت است افزود:  علمی که با درگیر کردن تفکر و بر محوریت کتاب و پژوهش آموخته شود فراموش نمی‌شود. و این یعنی فرصت رشد نیروی انسانی در جامعه.
وی گفت: تعامل با سازمان‌ها و رشد همه جانبه پرورشی در کانون باعث می‌شود که سرمایه‌های کشور افزایش یابد چرا که سرمایه منابع زیر زمینی یا میزان درآمد نیست بلکه یک کشور با داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد می‌تواند رشد کند.


روایت 10 صحنه از واقعه کربلا برای کودکان کرمانی
همزمان با دهه اول محرم و هفته‌ی ملی کودک نمایشگاه «مجله تصویری صفحه دهم» در حسینیه ثارالله کرمان برپا شد.
امسال برخی از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و بهزیستی حضور پررنگی در برگزاری ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند.
برنامه‌های این هفته در دو سطح برای کودک و درباره کودک برگزار شد. گردهمایی کودکان و نوجوانان در قالب دسته‌های سینه‌زنی، استفاده از ظرفیت‌های مراکز سیار برای کودکان حاشیه‌نشین، عیادت از کودکان بی‌سرپرست، دیدار با برخی از مسئولان استان با عنوان «سهم من»، تجلیل از فرزندان مدافعان حرم همزمان با برگزاری شب شعر مدافعان حرم، توزیع ویژه‌نامه کانون با عنوان «خانه مهربانی و دانایی» از جمله برنامه‌های این هفته بود.

برنامه‌ی مشترک مرکز پستی و سیار روستایی سیستان و بلوچستان
مربیان این دو مرکز با حضور در یکی از مدارس روستایی سیستان، به مناسبت هفته ملی کودک، به اجرای ویژه‌برنامه‌یی چون قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب و برپایی کارگاه ادبی پرداختند.
معرفی مشاغل روستایی برای کودکان یکی دیگر از برنامه‌های جذاب ابن مراکز برای دانش‌آموزان بود تا با اهمیت این شغل‌ها آشنا شوند و از همین دوران کودکی گزینه‌های گوناگونی برای انتخاب داشته باشند.
مسابقه‌ی نقاشی " روستای زیبای من " و حضور در کارگاه کاغذ و تا بخش دیگری از برنامه‌های مرکز پستی و سیار روستایی زابل برای کودکان بود و پس از آن از اعضای کتاب‌خوان تقدیرشد.