برنامه‌های گسترده کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اعلام شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر از اجرای برنامه‌های گسترده کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی هادی یوسف‌زاده ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد پس از برگزاری جلسه کمیته کودک و نوجوان برنامه‌های این کمیته مصوب و همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

وی شعار کمیته کودک و نوجوان در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب را « گفتمان انقلاب اسلامی زمینه ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی » اعلام و  تبیین، توصیف اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتقای اگاهی کودکان و نوجوانان در این زمینه را مهمترین محور و هدف برنامه های این کمیته اعلام کرد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تبیین دیدگاه‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در راستای اهمیت حفظ وحدت را از دیگر محورهای این برنامه‌ها عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود اجرای هرچه بهتر برنامه‌های پیش‌بینی شده گامی در جهت نیل به این اهداف باشد.

یوسف‌زاده برگزاری جشنواره استانی تجلیل از کودکان و نوجوانان موفق و خلاق در زمینه تبیین فرهنگ نماز، تجلیل از برگزیدگان فراخوان‌های ادبی فرزندان ولایت و حضور گسترده کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های هنری و ادبی ویژه دهه مبارک فجر را ازجمله این برنامه‌ها عنوان و در عین حال تاکید کرد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان با برگزاری جشن‌هایی با عنوان «بهار انقلاب» و اجرای فعالیت‌های متنوعی نظیر سرود، نمایش عروسکی، نمایش خلاق و خاطره‌گویی میزبان دانش‌آموزان و مهدهای کودک خواهد بود.

مدیر کل کانون استان همچنین حضور کودکان و نوجوانان در مراسم عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدای نوجوان را از دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر بیان کرد و در عین حال افزود: در ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان دانش‌آموزان مدارس خواهند بود و برنامه‌های متنوعی نظیر روزشمار انقلاب، مسابقات فرهنگی، و معرفی وقایع و ایام اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد در برخی از شهرهای استان مربیان کانون با حضور در مدارس و مهدهای کودک و اجرای فعالیت‌های ویژه فرهنگی، هنری و ادبی به تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب خواهند پرداخت.

یوسف‌زاده تجهیز کتابخانه تعدادی از مدارس مناطق محروم، ویژه‌برنامه «قصه‌ها و روایت‌های انقلاب» و پخش فیلم‌های ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های این مناسبت اعلام کرد.

وی در عین حال تاکید کرد کمیته کودک و نوجوان در تبریز و شهرهای استان با برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی در مسیر راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن میزبان کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این راهپیمایی خواهد بود.

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و صدا و سیما اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی هستند و مسئولیت این این کمیته بر عهده کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است.