اختصاص سرویس ایاب و ذهاب به دانش آموزان برای حضور در کانون

رییس آموزش و پرورش شهرستان ماکو از اختصاص سرویس ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان مدارسی که به دلیل بعد مسافت امکان حضور در فعالیت‌های کانون را ندارند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اداره کل استان آذربایجان‌غربی،در بازدید فریدون سید مصطفوی مدیر کل آموزش و پرورش استان از کانون ماکو،که با حضور سرپرست کانون استان و رییس آموزش و پرورش این شهرستان انجام شد،جبرئیل قوی‌پنجه رییس آموزش و پرورش شهرستان ماکو با اشاره به تاثیری که کانون و فعالیت‌های آن توانسته بر توانمندی‌های کودکان و نوجوانان این شهر داشته باشد گفت:برخی از مدارس علی‌رغم علاقه‌ای که معلمان و دانش‌آموزان برای حضور در کانون دارند به دلیل بعد مسافت امکان بهره‌مندی از فعالیت ها را ندارند که این مشکل با اختصاص سرویس ایاب و ذهاب به زودی برطرف خواهد شد.

وی گفت:این سرویس بر اساس یک برنامه ی مشخص و مدون دانش آموزان پایه های مختلف سه مدرسه را در ساعات آموزشی به کانون انتقال خواهد داد.

در این دیدار فریدون سید مصطفوی،مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه در تلاشیم فضای مدارس را شبیه به کانون احیاء کنیم گفت:کانون و فعالیت‌های آن برای آموزش و پرورش فرصتی‌ است که مشابهی برای آن وجود ندارد.

وی افزود:با استفاده از نیروی انسانی متخصص،فضا و امکانات کانون می توان جشنواره جابربن حیان آموزش و پرورش را که در واقع شیوه‌های آموزش غیر مستقیم در دروس مختلف را دنبال می‌کند به بهترین شکل اجرا نمود.

معصوم قلی‌زاده سرپرست کانون استان نیز با اشاره به آغاز فصل جدید فعالیت‌های کانون و آموزش و پرورش در استان گفت:مراکز کانون بایستی به دنبال شیوه‌های جدید و نوین در تعامل با مدارس،معلمان و اولیاء باشند و از ظرفیت‌های موجود در کانون با شیوه‌ها و مدل‌های جدید استفاده کنیم تا کار بر اساس خلاقیت ‌ها شیرینی دو‌چندانی به فضای کار و فعالیت‌ها ببخشد.

وی افزود:بایستی کانون و فعالیت‌های ان را در استان به جایی برسانیم که کانون تمام کننده‌ی مبحث پرورش در کودکان و نوجوانان باشد.

 در این دیدار فریدون سید مصطفوی از اهداء سه دستگاه کامپیوتر با تمام تجهیزات از طرف رییس منطقه آزاد ماکو و یک دستگاه چاپگر،یک دستگاه فتوکپی و ده جعبه کاغذ A4از طرف آموزش و پرورش استان به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ماکو خبر داد.

  در پایان این دیداراز طرف اعضا کارگاه نقاشی به نمایندگی یک اثر نقاشی توسط یکی از اعضا به فریدون سید مصطفوی اهدا شد.

شهرستان ماکو با داشتن17400 نفر جمعیت دانش آموزی دارای یک مرکز فرهنگی و هنری کانون در منطقه ی خانه های سازمانی واقع در خیابان مدنی است.