فرهنگ شهروندی را به کودکان ونوجوانان بیاموزیم

شهردار ارومیه در دیدار سرپرست کانون استان با وی بر پیوند فعالیت‌های فرهنگی شهرداری با کودکان و نوجوانان در قالب آموزش‌های غیر مستقیم کانون تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این دیدار که با هدف گسترش تعامل کانون و شهرداری و درخواست اختصاص ساختمان در منطقه‌ی محروم شهر به کتابخانه‌ی کانون برای ارائه فعالیت‌های فرهنگی،هنری و ادبی  به کودکان و نوجوانان آن منطقه ترتیب یافته بود محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه با تاکید بر این نکته که بخش عمده و قابل توجه فرهنگ‌سازی مربوط به حوزه‌ی کودک و نوجوان است گفت:شهرداری آمادگی خود را برای فراهم آوردن زیر ساخت‌های فعالیت‌هایی که بتواند برای کودکان و نوجوانان مفید واقع شود اعلام می‌کند.

وی افزود:با هم‌پوشانی و انجام فعالیت‌های مشترک در حوزه‌ی فرهنگ اثرگذاری برجامعه هدف مطلوب تر واقع خواهد شد و از موازی‌کاری در دستگاه‌های مختلف جلوگیری می‌شود.

حضرت‌پور در ادامه با اشاره به اینکه کانون و شهرداری می‌توانند درقالب تفاهم‌نامه‌هایی با استفاده از آموزش‌های غیر مستقیم و فعالیت‌های تعریف شده‌ی کانون برای کودکان و نوجوانان به اهداف فرهنگی مشترک بپردازند گفت:کانون می‌تواند شهرداری را در گسترش نگاه‌های فرهنگی در شهر یاری نماید و این محقق نخواهد شد مگر با تربیت شهروندان آگاه به فرهنگ و حقوق شهروندی که در این مهم اصلی‌ترین گام آموختن فرهنگ شهروندی به کودکان و نوجوانان است.

معصوم قلی‌زاده سرپرست کانون استان نیز در این دیدار ضمن اشاره به این مطلب که کانون جزو معدود دستگاه هایی است که می‌تواند با شهرداری در حوزه‌ی فرهنگ مرتبط و تعامل سازنده‌ای داشته باشد گفت:نقطه‌ی آغاز این تعامل فرهنگی از ساختمان کتابخانه‌های کانون آغاز می‌شود که عموما اغلب مراکز فرهنگی و هنری کانون در فضاهای سبز و پارک‌های شهرداری واقع شده است و ما بر آنیم تا فعالیت‌های کانون را با تعامل بیش از پیش با شهرداری گسترش دهیم.

تصمیم‌گیری نهایی در خصوص اختصاص یک باب ساختمان به کتابخانه‌ی کانون به بررسی‌های مشترک کارشناسان شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و شفاف‌سازی رویکرد‌ها و اهداف و عقد تفاهم‌نامه در جلسات آتی موکول شد.