کد خبر: 231758
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
حمایت اعضای مراکز کانون استان از کودکان غزه

کودکان آذربایجان‌غربی با برگزاری ویژه‌برنامه‌های مختلف حمایت خود را از هم‌سالان فلسطینی خود اعلام کردند.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اداره کل استان آذربایجان‌غربی،
در تمامی مراکز کانون استان در ارومیه و شهرستان‌ها از آغاز حملات رژیم غاصب صهیونیسیتی به کودکان غزه  برنامه‌های متنوع و مختلفی از جمله برگزاری کارگاه‌های ادبی با موضوع نامه‌ای به کودکان غزه و فلسطین،قصه‌گویی،معرفی سرزمین،نقاشی و سفالگری برگزار می‌شود.
بر همین اساس اعضا مرکز شماره 2 ارومیه با گزیده ای از سخنان امام خمینی(ره) پیرامون مسئله فلسطین آشنا شدند،در کانون پلدشت اعضا حرف‌ها و آرزوهای خود را برای کودکان مظلوم فلسطین  به روی کاغذ آوردند که در این برنامه،کانون میزبان یک کودک از کشور آذربایجان در حمایت از کودکان غزه بود و کنار کودکان ایرانی نامه‌ای به کودکان غزه نوشت.
دعا هر روز اعضا کانون خوی برای آزادی فلسطین بر سر سجاده‌ی نماز جماعت،نامه‌ی اعضا مرکز سلماس به بان‌کی‌مون،قرائت بیانیه‌ی حمایت از کودکان فلسطین توسط کودکان و نوجوانان شهرستان میاندوآب،قرائت فاتحه برای شادی روح کودکان شهید غزه در مرکز مهاباد 2،کاشت درخت سرو به عنوان سنبل مقاومت در مرکز شاهین‌دژ توسط اعضا این مرکز و کبوترهایی که نامه‌های کودکان و نوجوانان محمدیار را در آسمان به پرواز درآوردند از جمله فعالیت‌هایی بوده است که تا کنون در حمایت از کودکان فلسطینی و اعلام مخالفت با جنگ و ناامنی توسط اعضا کانون در مراکز مختلف استان اجرا شده است.
همچنین در تجمعی که به صورت هم‌زمان در تمامی مراکز کانون استان برگزار شد بیش از 400 کودک و نوجوان روز پنج‌شنبه 16 مرداد هم‌زمان با تجمع کودکان ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد تجمع اعتراض ‌آمیزی در حمایت از هم‌سالان فلسطینی خود برگزار کردند.
کودکان و نوجوانان اعلام حمایت خود از کودکان غزه را در قالب نامه به صورت نمادین توسط کبوتر‌هایی در آسمان به پرواز  درآوردند.
در این تجمع اعضا با در دست داشتن نوشته‌هایی مانند«به کدامین گناه کشته می‌شوند»،«ما در کنار کودکان غزه ایستاده‌ایم» و«آرزوی ما برای کودکان غزه روزهایی بدون جنگ است» برای آزادی فلسطین دعا کردند.
در برخی از شهرستان‌ها در حاشیه‌ی این تجمع طوماری 3 متری توسط کودکان و نوجوانان نقاشی شد.
در برخی دیگر از شهرستان‌ها اعضا با به آتش کشیدن نماد جنگ و استکبار از مجامع بین‌المللی خواستند دنیایی بدون جنگ و آتش برای کودکان دنیا بسازند.