نقد نمایش«خاله مرجان و خروس»در کانون آذربایجان‌غربی

نمایش«خاله مرجان و خروس»در نشستی با حضور مربیان مراکز ارومیه و کارشناسان کانون مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،در این نشست معصوم قلی‌زاده سرپرست کانون استان با تاکید بر اینکه همه باید از این فرصت‌ها برای به روز‌رسانی و افزایش آگاهی‌های خود به خوبی استفاده کنیم گفت:تنوع،تعدد و تازگی این دست آثار می‌تواند خلاء و کمبود فیلم‌های قابل نمایش برای اعضا مراکز کانون را به خوبی جبران کند.
وی افزود:این برنامه می‌تواند به صورت یک مسابقه یا یک ویژه‌برنامه در میان مربیان سراسر استان اجرا و نتایج قابل توجهی از ان به دست آید که یکی از این نتایج می‌تواند تقویت نگاه حرفه‌ای یک مربی به آثار نمایشی باشد.
قلی‌زاده همچنین حمایت خود را از گروه‌های نمایشی و فعالان حوزه‌ی نمایش،کتاب و فیلم اعلام کرد و افزود:نمایش از فعالیت‌های جذاب،سرگرم کننده و تاثیرگذار کانون است و زمینه‌ای مناسب برای آموزش‌های غیر مستقیم که اگر با حرکت و نشاط همراه باشد می‌توان اهداف تربیتی و آموزشی قابل توجهی را با آن دنبال کرد.
زهرا آبسوران کارشناس هنری و رابط تئاتر و نمایش استان نیز در این نشست با اشاره بر اینکه این نشست برای اولین بار در استان برگزار می‌شود و تصمیم داریم تا به صورت گسترده تر و کیفی‌تر در میان مربیان سراسر استان اجرا شود.
وی تخصص،تجربه و اطلاعات مربیان در حوزه‌ی نمایش برای تسلط در پاسخ به نیازهای کودکان و نوجوانان را امری ضروری دانست و گفت:با حمایت‌های سرپرست کانون استان تلاش خواهیم کرد در برنامه‌های بعدی کارگردان اثر نمایشی نیز در جلسات نقد حضور داشته باشد.
در ادامه‌ی این نشست نمایش«خاله مرجان و خروس»از دو بعد ظاهری و محتوایی مورد نقد و بررسی مربیان و کارشناسان قرار گرفت و طبق آمار ارائه شده به عنوان پر مخاطب‌ترین نمایش را در میان گروه سنی «ج» اعلام شد.
داستان خاله مرجان و خروس به کار و تلاش برای آبادانی،سخت کوشی و محبت به یکدیگر می‌پردازد
این نمایش سرشار از موسیقی‌های متنوع ایرانی و بومی است که سال گذشته یکی از موفق ترین نمایش‌های مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و با استقبال چشمگیر خانواده‌ها روبرو شد.