ردوی استانی اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون آذربایجان غربی در حال برگزاری است

اردوی استانی اعضا فعال نوجوان پسر مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارومیه در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی،در آیین افتتاحیه این اردو که صبح روز یکشنبه در اردوگاه معلم ارومیه برگزار شد معصوم قلی زاده سرپرست کانون استان با تعریفی از اردو و این که چه اهدافی را می تواند دنبال کند و چه نتایجی می شود از آن حاصل کرد گفت:افراد با شرکت در فعالیت های مختلف اردویی روحیه ی تعاون،مسوولیت پذیری و همکاری را در خود پرورش می دهند.
وی همچنین با تاکید بر این که اردو خلاقیت های علمی،عملی،فرهنگی،هنری و ادبی افراد را تقویت می کند افزود:اعضا اردو با ارتقاء مهارت های تصمیم گیری،تخلیه فشار روانی و رهایی از تنیدگی،آموزش نظم و انظبات،برقراری ارتباط موثر با دیگران و تقویت اعتماد به نفس و هم زیستی در شرایط خارج از زندگی معمولی و خانوادگی کوله باری از تجربه را پس از اردو با خود به همراه خواهند برد.
در اولین روز از این اردو که از 22 تا 25 شهریور در اردوگاه معلم ارومیه برگزار می شود اعضاء نوجوان در کارگاه نقد نمایش عروسکی و نشست تخصصی با موضوع غزه،شرکت کردند.
در کارگاه نقد نمایش عروسکی اعضا نمایش«مهمان غار» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مورد نقد و بررسی قرار دادند.
همچنین در نشست تخصصی با موضوع غزه که توسط سرپرست کانون استان برگزار شد،اعضا با تاریخ سرزمین های اشغالی و اختلافات ارضی در کشور های خاورمیانه آشنا شدند.
اولین مسابقه ی بازی های بومی و محلی اعضا مراکز کانون های سراسر استان برنامه ی بعد ازظهر روز اول این اردو بود که با برگزاری به صورت حذفی چهار گروه به مرحله ی نهایی راه یافتند و با رقابت این چهار گروه در بعدازظهر روز دوم اردو گروه برگزیده ی این مسابقات اعلام خواهد شد.
اعضا همچنین در دومین روز از اردو دربازدید از کارخانه شیر پاستوریزه پگاه با مراحل و شرایط مختلف استرلیزه و هموژنیزه شدن شیر آشنا و با خط تولید تمام مکانیزه این کارخانه از ورود شیر تا مراحل بسته بندی و تولید مشتقات مختلف آن آشنا شدند.
کارگاه خلاقیت و ساخت ابزار کاربردی مختلف از دور ریختنی ها یکی دیگر از فعالیت هایی بود که اعضا در آن حضور یافته و یک فعالیت گروهی خلاق را در کنار هم تجربه کردند.
این اردو که با حضور 90 نفر از اعضاء فعال نوجوان پسر مراکز کانون ارومیه و شهرستان ها برگزار می شود طی مراسم اختتامیه ای که شب 25 شهریور برگزار خواهد شد پایان می یابد و اعضا روز بیست و پنجم به شهرستان های خود باز خواهند گشت.