کودکان با شادی و دانش در آرامش و امیدوارانه به ساختن آینده فکر کنند

فریدون سید مصطفوی در دیدار با اعضا فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز ارومیه به مناسبت هفته‌ی ملی کودک شادی،دانش و آرامش را زمینه‌ی تربیت نسلی امیدوار و رو به رشد دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،فریدون سید مصطفوی در این دیدار با اشاره به شعار عمیق و امیدوارانه‌ی هفته‌ای که به نام کودکان نام گذاری شده است گفت:هفته‌ی ملی کودک در کنار تمام شادی‌ها و ویژه‌برنامه‌ها فرصتی است برای یاد کردن از تمام کودکانی که در گوشه‌ای از دنیا از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم هستند و شما به عنوان یک کودک ایرانی امروز از آرامش،شادی و نشاطی برخوردار هستید که همه‌ی ما آن را مدیون خون شهدا هستیم که این امنیت پایدار را در جامعه برای ما رقم زده‌اند.
وی افزود کودکان امروز مدیران آینده‌ی ایران اسلامی هستند و شما روزی به عنوان مسوولین کشوری پشت این میزها خواهید نشست و از همین امروز بایستی با دانش و امید درساختن آینده‌ی کشور کوشا باشید.
سید مصطفوی در ادامه با اشاره به این نکته که در حال حاضر بیش از 500 هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند گفت:باید شرایط حضور کلیه دانش‌آموزان استان در فعالیت‌های کانون پرورش فکری فراهم شود زیرا نشاطی که در فضای کانون و فعالیت‌های آن هست در کنار پرورش کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی جامعه را در مقابل آسیب ها بیمه می کند.
در ادامه ی این دیدار معصوم قلی زاده سرپرست کانون استان ضمن تبریک هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک به تمام کودکان در سراسر دنیا خصوصا در جای جای ایران اسلامی با اشاره به حمایت‌های قابل توجه مدیر کل آموزش و پرورش استان از کانون گفت:نگاه مثبت مسوولان به کانون می تواند عامل مطلوبی در پیشبرد اهداف کانون در استان باشد.
در این دیداریک اثر از آثار سفال اعضا به عنوان هدیه توسط سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایندگی از طرف تمام اعضا کانون به مدیر کل آموزش و پرورش اهدا شد.
این دیدار در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی و به مناسبت هفته ملی کودک انجام شد و مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان با اهدا جوایزی از اعضای فعال کانون پرورش فکری استان تجلیل کرد.

15 تا 21 مهر به نام هفته ی ملی کودک نام گذاری شده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی هم زمان با سراسر کشور ویژه برنامه های این ایام را با مشارکت ادارات مختلف برگزار می کند.