نیم قرن سابقه در راه کشف و پرورش استعدادهای کودکان سرمایه‌ی کانون است

سرپرست کانون استان در مراسم افتتاح ساختمان مرکز فرهنگی،هنری کانون شهرستان تکاب با اشاره به توجه و اعتماد مسوولان نظام به کانون از نیم قرن سابقه‌ی درخشان در راه کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های مهم این مجموعه‌ی فرهنگی یاد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،معصوم قلی‌زاده که در مراسم افتتاح کانون تکاب سخن می‌گفت با تاکید بر نگاه دقیق و جامع دین مبین اسلام به مقوله‌ی تربیت گفت:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با داشتن نیم قرن سابقه در راه کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌ای مهم،یکی از مجموعه‌های فرهنگی است که اهتمام خاص در بحث تربیت دارد.
قلی‌زاده در ادامه با اشاره به سابقه و خوشنامی کانون در میان مخاطبان،خانواده‌ها و اهل هنر و ادب افزود:بسیاری از فرهیختگان تاریخ هنر و ادب کشور فعالیت خود را از کانون آغاز کرده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تنها نماینده‌ی ایران در مجامع بین‌المللی نام برد و گفت:مرغک کانون به عنوان یک برند از اعتبار ویژه‌ی بین‌المللی برخوردار است و این حاصل نشده مگر با تلاش شبانه‌روزی مربیانی که توان و تلاش خود را وقف کودکان و نوجوانان می‌کنند.
سرپرست کانون استان همچنین با اشاره به سخنان علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص خلاء آموزش‌های غیر مستقیم در مدارس کشور به شیوه‌های آموزش غیر مستقیم کانون تاکید کرد و گفت:همین شیوه و نوع فعالیت غیر مستقیم با کودکان و نوجوانان کانون را از سایر مجموعه‌های فرهنگی متمایز می‌کند و این‌که کودکان و نوجوانان در یک فضای امن و شاد بتوانند آموزه‌های دینی،اخلاقی،تربیتی و پرورشی را به صورت غیر مستقیم فرا بگیرند از ویژگی‌های مهم کانون است.
وی ضمن بیان این مطلب که 8 درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان تحت پوشش مراکز کانون هستند گفت حمایت مسوولین از کانون و فعالیت‌های آن در ابعاد مختلف می‌تواند کمیت و کیفیت جمعیت تحت پوشش را افزایش دهد.
قلی‌زاده در پایان از تلاش‌های فریدون سید مصطفوی مدیرکل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر کل فعلی آموزش و پرورش استان که با نگاه بلند و آینده‌نگری بستری را فراهم نمودند تا امروز این مرکز برای کودکان و نوجوانان تکاب راه‌اندازی شود و با پیش‌بینی و جذب نیروی متخصص آغاز به کار کند  قدردانی کرد.
معاون فرماندار تکاب:کانون بسترساز توسعه‌ی فرهنگی در جامعه است
حسن عباسی معاون فرماندار شهرستان تکاب در این مراسم با اشاره به این نکته که امروز اگر کودکان و نوجوانان ما مسلح به علوم روز باشند می‌توانند آینده‌ی روبه رشد و درخشانی را برای جامعه‌ی فردای ایران رقم بزنند گفت:زمینه‌ی این رشد در کانون فراهم می‌شود و فعالیت‌های کانون بسترساز توسعه‌ی فرهنگی در جامعه است و سازمان‌های مختلف با این نگاه باید از فعالیت‌های آن حمایت کنند.
عباسی در ادامه افزود:باید با حمایت از مجموعه‌های غنی فرهنگی مانند کانون و با برنامه‌سازی و فرهنگ سازی برای کودکان و نوجوانان جلوی رخنه‌ی دشمن را در جبهه‌ی فرهنگی بگیریم.
معاون فرماندار تکاب در پایان افتتاح ساختمان مرکز فرهنگی و هنری کانون تکاب را به تمام کودکان و نوجوانان این شهرستان که صاحبان اصلی این مجموعه هستند تبریک گفت.
در این مراسم از خلیل محبت‌خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان،صادق عباس‌زاد مدیر اجرایی ساختمان‌های دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان و علیرضا اکبری‌پور با اهداء لوح توسط سرپرست کانون استان تقدیر شد.
این مراسم با حضور صادق عباس‌زاد و مسوولین ادارات مختلف شهرستان تکاب روز شنبه در سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و هنری کانون تکاب برگزار شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تکاب از اول تیر92  در ساختمان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی این شهرستان به صورت موقت فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با 180عضو و 2هزار و 500 جلد کتاب به ساختمان جدید خود انتقال یافت.
پروژه‌ی ساختمانی مرکز فرهنگی،هنری کانون تکاب در سال 85 با زیربنای 718 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 6800میلیون ریال کلنگ‌زنی شد.