کانون می‌تواند با رویکرد فرهنگی برای گسترش امنیت پایدار در نوار مرزی تلاش کند

معصوم قلی‌زاده در دیدار با فرمانده هنگ مرزی استان بر نقش کانون در تعمیق و گسترش امنیت پایدار در نوار مرزی استان در قالب فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،سرپرست کانون استان در این دیدار توجه به مقوله‌ی فرهنگ و بهره‌گیری از آن در مقابل جنگ نرم دشمن خصوصا در نقاط مرزی کشور گفت:فعالیت‌های فرهنگی خصوصا در حوزه‌ی کودک و نوجوان می‌تواند جایگزین مناسبی برای ابزار خشن در تغییر افق دید مرزنشینان باشد.
وی افزود نیروی انتظامی می‌تواند اهداف و برنامه‌های خود را به صورت محتوایی در قالب فعالیت‌های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان آموزش دهد.
قلی‌زاده در ادامه افزود به لحاظ مرزی بودن استان می‌توانیم از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین شهرستان فعالیت‌های کانون را به کمک اهداف و برنامه‌های نیروی انتظامی بیاوریم.
سرهنگ علی علی‌پور فرمانده هنگ مرزی ارومیه نیز در این دیدار با تاکید بر تجربه‌ی این مجموعه‌ی نظامی در خصوص تامین اهداف و امنیت به شیوه‌ی فرهنگی گفت:تهیه‌ی بسته‌های فرهنگی شامل کتاب و سرگرمی برای کودکان مرز نشین و استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های سیار روستایی کانون هنگ مرزی را در دستیابی به اهداف امنیتی خود یاری خواهد کرد.
در این دیدار که در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی انجام شد حجت‌الاسلام و المسلمین حسین محمودی رییس عقیدتی‌سیاسی و ستوان‌یکم مهدی بدری مدیر اجتماعی هنگ مرزی ارومیه نیز حضور داشته و با بازدید از کارگاه‌ها و کتابخانه‌ی مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه از نزدیک با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدند.