کانون به رسالت تاریخی خود در مقابل کودکان عمل کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری با اشاره به توجه و پیگیری‌های ویژه‌ی مقام معظم رهبری در مورد کانون پرورش فکری و فعالیت‌های آن از کانون خواست به رسالت تاریخی خود در مقابل کوکان و نوجوانان عمل کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،عضو هیات مدیره کانون در نشستی با مربیان کانون پرورش فکری و کارکنان کانون زبان ایران در ارومیه با تاکید بر اینکه فضای کانون زمینه‌ای آماده برای به انجام‌ رساندن رسالت پیامبران است گفت:با توجه به پیگیری‌های ویژه‌ی مقام معظم رهبری در مورد کانون و فعالیت‌های آن،چشم‌های امید بسیاری به کانون دوخته شده است.
عضو هیات مدیره کانون با اشاره به این نکته که به رسالت کانون در چرخه زندگی سالم بسیار توجه کنیم گفت:یک زندگی سالم،مرگ و حشر سالم را به دنبال دارد و تمام پایه‌های یک زندگی سالم در دوران کودکی شکل می‌گیرد و این وظیفه‌ی اولیاء تربیتی و پدران و مادران را سنگین‌تر می‌کند و وظیفه‌ی مربیان کانون بر همین اساس شکل می‌گیرد که تا آن‌جا که بر عهده‌ی آن‌هاست زمینه‌ساز یک زندگی سالم برای کودکان باشند.
حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری افزود:ضرورت نقش کانون زمانی پررنگ تر خواهد نمود که  فاصله‌ی خود را با نیازهای کودکان برای فرداها کمتر کنیم و از طریق کانون و در حدود حوزه‌ی فعالیت آن با در اختیار گرفتن فکر،خلاقیت،هنر،علم،دین و ادبیات انتقال هویت درستی از نسلی به نسل دیگر اتفاق بیفتند.
این مقام مسوول در ادامه سخنان خود گفت:خانواده بزرگ و پر افتخار کانون رو به افق‌هایی روشن در حرکت است و به تازگی از طرف هیات مدیره به دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌ها بیش‌تر از پیش توجه ویژه‌ای معطوف شده است و آنچه که مربوط به ارتقاء وضعیت کارکنان و فراهم کردن وضعیت مناسب‌تر برای خدمات این مجموعه است مورد توجه قرار گرفته است.
وی در پایان با اشاره به اینکه مدیر عامل و حوزه‌ی ستادی کانون تهران با تمام توان و تلاش پیگیر برطرف نمودن دغدغه‌های عزیزان کانونی هستند گفت:در سفرخود به استان‌های مختلف سعی می‌کنم سخنان و مشکلات مطرح شده به نحو مقتضی به هیات مدیره انتقال داده شود.
در این نشست همچنین معصوم قلی‌زاده سرپرست کانون استان ضمن ارائه‌ی گزارشی از کمیت و کیفیت فعالیت‌های کانون در آذربایجان‌غربی و توفیقات کشوری و بین‌المللی گفت:ترکیب قومیتی و رنگین‌کمانی از اقوام و مذاهب مختلف در استان فرصتی است برای اینکه کانون به نقش فرهنگی خود به صورت تاثیرگذاری توجه داشته باشد و کودکان و نوجوانان از طیف‌ها و اقلیت‌ها و مذاهب مختلف از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند که از آن جمله می‌توان به اجرای اولین جشنواره باز‌یهای بومی و محلی،مسابقات اذان ویژه‌ی اعضاء پسر کتابخانه‌‌های سیار روستایی،که اعضا اهل تسنن و تشیع در کنار هم در این رقابت شرکت دارند و فعالیت‌های بسیاری از این نوع اشاره کرد.
قلی‌زاده در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: کانون توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و دارد و در سال جاری نیز موضوع سفر و مصرف را در قالب فعالیت‌های متنوع فرهنگی،هنری ادبی،دینی و تحقیقی در مراکز کانون استان گنجانده است.
سرپرست کانون استان همچنین به نقش مهم کانون زبان ایران اشاره کرد و افزود:با توجه به هم‌مرز بودن استان با چندین کشور کانون زبان ایران نقش مهم آموزشی و فرهنگی خود را در سطح بالایی ایفا می‌کند.
در این دیدار همچنین سوالاتی از طرف مربیان کانون مطرح شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌علی اکبری نماینده‌ی ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانش‌‌اموزی و عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای بازدید از اتحادیه انجمن اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه حضور داشت که در حاشیه این بازدید طی نشستی با مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه و کارکنان کانون زبان ایران دیدار کرد.