حاج علی اکبری: حرکت کانون رو به افق‌های روشن است

عضو هیات مدیره کانون، حرکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه‌های فرهنگی را رو به جلو و به سمت افق‌های روشن دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در دیدار با مربیان و کارکنان کانون آذربایجان‌غربی، با اشاره به رسالت کانون در چرخه زندگی سالم گفت: تمام پایه‌های یک زندگی سالم در دوران کودکی شکل می‌گیرد و این وظیفه‌ی اولیای تربیتی و پدران و مادران را سنگین‌تر می‌کند و نقش مربیان کانون نیز در فراهم کردن زمینه زندگی سالم بسیار با اهمیت است.
وی با اشاره به تاکید‌های مقام معظم رهبری در مورد کانون افزود: فضای کانون زمینه‌ای آماده برای تربیت کودکان بر اساس آموزه‌های دینی و رسالت پیامبران است و چشم‌ امید به بسیاری از فعالیت‌های این مجموعه دوخته شده است.
حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری در ادامه یادآور شد نقش کانون زمانی پررنگ‌تر دیده خواهد داشت که فاصله‌ی آن با نیازهای امروز کودکان کمتر شود و با در اختیار گرفتن فکر، خلاقیت، هنر، علم، دین و ادبیات، هویت درستی را از  یک نسل به نسل دیگر انتقال دهد.
وی در پایان با اشاره به تلاش‌های هیات مدیره و مدیرعامل برای پیگیری و رفع دغدغه‌های شغلی و وضعیت معیشت کارکنان این مجموعه، خاطرنشان کرد: در سفر خود به استان‌های مختلف همواره تلاش می‌کنم صحبت‌ها و مشکلات مطرح شده را به هیات مدیره کانون انتقال دهم.
در این نشست هم‌چنین معصوم قلی‌زاده سرپرست کانون استان ضمن ارایه‌ی گزارشی از کمیت و کیفیت فعالیت‌های این مجموعه در استان آذربایجان‌غربی گفت: ترکیب قومیتی و رنگین‌کمانی از اقوام و مذاهب مختلف در این استان فرصتی است تا کانون به نقش فرهنگی تاثیرگذار خود توجه بیشتری داشته باشد و کودکان و نوجوانان از طیف‌ها و اقلیت‌ها و مذاهب مختلف از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.
وی برگزاری برنامه‌هایی از قبیل اجرای اولین جشنواره باز‌ی‌های بومی و محلی و مسابقه‌ی اذان با حضور اعضای شیعه و سنی ویژه‌ی مخاطبان پسر کتاب‌خانه‌‌های سیار روستایی را به منظور ایجاد یکپارچگی  و وحدت اسلامی میان کودکان ونوجوانان بسیار موثر دانست.
قلی‌زاده در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: کانون توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و در سال جاری نیز موضوع سفر و مصرف بهینه را در قالب فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و تحقیقی در مراکز کانون استان مورد توجه قرار داده است.
سرپرست کانون استان هم‌چنین به نقش مهم کانون زبان ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به هم‌مرز بودن این استان با چند کشور همسایه، کانون زبان نقش مهم آموزشی و فرهنگی خود را در سطح بالایی ایفا می‌کند.