آثار مربی کانون آذربایجان‌غربی در میان برترین کتاب‌های کودک و نوجوان ایران

هفدهمین جشنواره‌‌ی کتاب کودک و نوجوان 3 نمایشنامه مربی کانون استان را به عنوان برترین کتاب‌های بخش نمایش‌نامه‌های منتشر شده برای کودک و نوجوان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،نمایش‌نامه‌های منتشرشده برای کودک و خردسال با داوری حسن دادشکر، عباس جهانگیریان و احمد شهدادی بررسی شدند که از میان آن‌ها، لوح زرین، دیپلم افتخار و کارت هدیه‌ی سی میلیون ریالی به نمایش‌نامه‌های«جیک جیک، کی منو می‌خوره؟»،«من آیدا را نمی‌فروشم» و «قول می‌دم بزرگ نشم»، اثر علی‌اکبر پوررسول از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد.

این جایزه به‌دلیل نگاه صادقانه به مسایل روز کودکان، صمیمیت در شیوه‌ی روایت، توجه به عنصر کشف و شناخت، طرح مضامین آموزشی به صورت غیرمستقیم به این آثار اختصاص داده شده است.

 کتاب«قول می‌دم بزرگ نشم» پیش‌تر نیز در یازدهمین جشنواره سراسری کتاب رشد مورد تقدیر قرار گرفت و رتبه اول بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره نمایش عروسکی کانون را در سال 84 به خود اختصاص داد.

 

همچنین نمایشنامه«جیک جیک کی منو می‌خوره»دیپلم افتخار بخش نمایشنامه نویسی جشنواره نمایش عروسکی مسکو را در سال 89 نیز از آن خود کرده است.

نمایشنامه «من آیدا را نمی‌فروشم» رتبه اول نمایشنامه نویسی نمایش عروسکی مناطق چهارگانه کشور در سال 88 را دارد و پرخواننده ترین کتاب کودک در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 93 است.

در مراسمی که عصر روز دوشنبه 20 بهمن 1393 و هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مدیرعامل کانون، رییس و دبیر جشنواره و جمعی از هنرمندان در مرکز خیابان حجاب تهران برپا شد، هیئت داوران در 9 بخش هم‌چون شعر، داستان تالیف و ترجمه، علمی‌آموزشی، نمایش‌نامه‌نویسی، تصویرسازی و گرافیک، آثار دینی و... برترین‌های یک‌سال گذشته را معرفی کردند.

هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، درحالی برگزیدگان خود را معرفی کرد که بخش نمایشگاه آن با حضور 47 ناشر تخصصی از 18 تا 24 بهمن همه‌روزه از 9 صبح تا 7 بعدازظهر پذیرای خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.