کتاب‌های کانون را مانند یک نوجوان مطالعه می‌کنم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با اشاره به محتوای کتاب‌های کانون از آن‌ها به عنوان منابع مطالعاتی ارزشمند برای خود یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،در دیدار مدیر کل و کارشناسان کانون استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی ضمن بیان این‌که کتاب‌های کانون را مطالعه می‌کند گفت: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با مسوولین آموزش و پرورش بر این نکته که به کودکان‌مان فکر کردن را بیاموزیم تاکید کرده است و به نظر من تربیت کودکانی متفکر فقط از راه برقراری ارتباط و دوستی با کتاب مقدور خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در این دیدار کار با کودکان را امری بسیار خطیر و مقدس دانست و افزود:گاهی از حساسیت این موضوع غافل می‌شویم و فراموش می‌کنیم مسائل تربیتی با روح انسان پیوند خورده است و خداوند متعال در تربیت یک انسان مربی را یاری می‌کند.
امام جمعه ارومیه در ادامه با تاکید بر اینکه حتی اگر یک کودک با هدایت مربی بتواند کتابی مطالعه کند و بر اساس آن در مسیر صحیح زندگی قرار گیرد یک گام مهم در تربیت جامعه برداشته شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله اخلاص در کار برای کودکان اشاره کرد و گفت:با نیت نیکو برای کودکان و نوجوانان فعالیت کنیم و به یاد داشته باشیم در درجه اول خودمان به آموزه‌ها عمل کنیم تا آنچه آموزش می‌دهیم در کودکان موثر باشد.
در این دیدار همچنین جواد زاهدی مدیر کل کانون استان با اشاره به ظرفیت‌ها و نیروی انسانی متخصص در این مجموعه فرهنگی گفت: کتابخانه‌های کانون پرورش فکری به عنوان کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان همه  فعالیت‌های علمی،فرهنگی،هنری،ادبی و دینی خود را بر پایه مطالعه کتاب قرار داده است.
زاهدی در پایان ضمن ارائه گزارشی از اهداف و فعالیت‌های کانون خواستار حمایت بیش‌ از پیش مسوولین استانی شد تا با توسعه و تعمیق آن‌چه در حوزه کودک و نوجوان انجام می‌شود به خروجی‌ها و اهداف مطلوب رسید.
در پایان این دیدار که با حضور مسوول حراست،رییس اداره امور عمومی، کارشناسان انفورماتیک و روابط عمومی و کارشناس مسوولان فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان برگزار شد به رسم یاد بود کتاب‌هایی از مجموعه انتشارات کانون توسط مدیر کل کانون استان به نماینده ولی فقیه اهدا شد.