کد خبر: 245503
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کانون زبان ایران صاحب یک قطعه زمین در ارومیه شد

کانون زبان ایران در ارومیه با مساعدت مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی صاحب یک قطعه زمین با کاربرد آموزشی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیر کل کانون استان در دیدار با خلیل محبت‌خواه مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، از وی برای اهداء یک قطعه زمین جهت احداث ساختمان یک مرکز آموزشی برای کانون زبان ایران در شهرستان ارومیه قول مساعد گرفت.
مدیر کل کانون استان ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ یادگیری و آموزش زبان‌ در بین مردم بخصوص جوانان افزود: کانون زبان ایران در استان آذربایجان‌غربی دارای 10 مرکز آموزشی و بیش از 10 هزار زبان‌آموز می باشد که با توجه به ظرفیت‌های بالای کودکان و نوجوانان نسل جدید در آموزش زبان و توسعه شیوه‌های نوین در امر یادگیری، کمبود فضاهای آموزشی برای کانون زبان ایران در استان محسوس است.
کانون زبان ایران از سال 1304 هجری شمسی در تهران کار خود را آغاز و در سال 1335 یک مرکز آموزشی را در خیابان وصال شیرازی برای آموزش زبان انگلیسی راه‌اندازی کرد. از جمله فعالیت‌های آموزشی این انجمن در آن سال‌ها، می توان به آموزش تخصصی زبان انگلیسی به کارکنان دولت و بازرگانان و همچنین آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان اشاره کرد.
پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اداره کانون زبان ایران در سال 1358 به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد. در حال حاضر سیدمحمدرضا هاشمی ریاست کانون زبان ایران را بر عهده دارد.