تقدیر از برگزیدگان ملی و استانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ویژه‌برنامه کبوترانه

برگزیدگان ملی و استانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با سالروز میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی تقدیر شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، ویژه برنامه کبوترانه به منظور تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با همکاری موسسه دارالحافظین و همزمان با روز میلاد  خجسته امام مهربانی‌ها با حضور 3 تن از خادمان حرم مطهر رضوی در سالن آمفی تئاتر کانون برگزار شد.
جواد زاهدی مدیر کل کانون استان دراین آیین، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) و هفته دولت، مزین شدن این جشن به رایحه و شمیم امام رضا(ع) به خاطر حضور پرچم حرم مطهر رضوی را از ویژگی مهم این مراسم عنوان کرد.
مدیر کل کانون استان با بیان اینکه جشنواره رضوی را می توان به عنوان بزرگترین جشنواره دینی و مذهبی اعلام کرد، افزود: این جشنواره امسال در 8 محور موضوعی نقاشی، خوشنویسی، کتاب‌سازی، قصه‌گویی، معرفی شخصیت، داستان کوتاه، شعرخوانی و مشاعره و نشریه نگاری کاغذی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به صورت کتاب‌خانه‌ای و فرآیند محور در مراکز کانون استان اجرا شد.
وی ادامه داد: از بین 684 اثر رسیده به دبیرخانه استانی، 67 اثر از 90 هنرمند کودک و نوجوان به عنوان آثار برگزیده به مرحله کشوری راه یافتند و 4 اثر هم به عنوان آثار برگزیده کشوری در دو بخش نقاشی و مشاعره رضوی انتخاب شدند.
اهداء نشان بارگاه امام هشتم(ع) به مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط سفیران امام مهربانی‌ها نیز بخشی از این آیین بود.
بخشی از ویژه برنامه کبوترانه به پخش صلوات خاصه و قرائت آن توسط خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) و میهمانان حاضر در سالن اختصاص داشت.
سید مصطفی رضوی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این آیین ضمن تبریک ولادت امام‌رضا(ع)، عنوان کرد: تمام عملیات‌های دفاع مقدس با سربندهای ائمه معصومین(ع) و توکل به نام‌های مبارک امامان انجام شده است.
وی به وجود تعامل بسیارخوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم تاکید کرد.
اهداء‌نشان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط مدیر کل کانون استان به خادمین حرم مطهر رضوی بخش دیگری از ویژه‌برنامه کبوترانه بود.
عماد چرب‌گو عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 1 ارومیه و علیرضا کاظم‌زاده عضو کانون شماره 3 ارومیه با خواندن شعر در مدح امام رضا(ع) رنگ و بوی دیگری به ویژه‌برنامه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) دادند.
محمود شریعتی خادم حرم مطهر رضوی هم در بخشی از این مراسم ضمن اشاره به پرچم امام رضا(ع) در برنامه کاروان ایشان، افزود: این پرچم در برنامه‌ریزی کاروان امام رضا(ع) به 250 شهر در کشور خودمان و 110 شهر در کشورهای دیگر خواهد رفت.
وی هدف از به همراه داشتن پرچم مقدس رضوی را ایجاد نشاط معنوی در مردم و کسب معرفت در وجود آن‌ها و زیارتی از راه دور برای زائران اعلام کرد.
مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی در دو بخش اعضا و مربیان توسط خادمان حرم مطهررضوی هم بخش اصلی ویژه‌برنامه را به خود اختصاص داد.
در بخش نقاشی رضوی از شقایق فرزانه عضو کانون شماره 1 ارومیه و مائده زینالی از مرکز فرهنگی و هنری سلماس و در بخش مشاعره رضوی از فائزه آسایش عضو مجتمع شهیدرسول فرخی و منیره احمدی از مرکز فرهنگی و هنری خوی تجلیل شد.
تقدیر از پروین خانجانی، فریبا حاجیلو، مژگان امامی‌پور و سمیه حاضروظیفه مربیان عضوهای برگزیده کشوری هم بخش دیگری از این مراسم بود.
تجلیل از برگزیدگان استانی مراکز فرهنگی هنری مهاباد 1، نقده، سلماس، محمدیار، بوکان، شوط، میاندوآب، ماکو، مجتمع شهیدرسول فرخی، تازه‌شهر، خوی، قره‌ضیاءالدین، شماره 1 ارومیه، شماره 2 ارومیه و شماره 3 ارومیه هم بخشی را در ویژه‌برنامه کبوترانه به خود اختصاص داد.
همچنین نسرین بدخشان مربی مرکز فرهنگی هنری شماره 1 ارومیه و صدیقه صادقی مربی مرکز فرهنگی هنری شماره 2 ارومیه در بخش معرفی شخصیت رضوی و سمیه حسین‌نژاد مربی کانون شماره 1 ارومیه، مینا محمد علیزاده مربی کانون شماره 2 ارومیه و زهرا عنبری‌مقدم مربی مرکز فرهنگی هنری خوی در بخش قصه‌گویی رضوی جوایز خود را از دست خادمان حرم مطهر رضوی و در بخش مربیان برگزیده استانی دریافت کردند.
بخش جنبی ویژه برنامه کبوترانه هم به بازدید از نمایشگاه آثار منتخب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اختصاص داشت.