اعضا با نقاشی و بازی، کتاب می‌خوانند

تأکید بر مطالعه کتاب در کانون شاهین‌دژ به دو شیوه کارت‌بازی و نقاشی روی دیوار انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، امیر صادق‌پور مسئول این مرکز فرهنگی و هنری با اشاره به نقش فعالیت‌های جذاب و شاد در هدایت اعضا به مطالعه کتاب گفت: اعضا با آگاهی به این‌که پس از مطالعه کتاب بخش‌هایی از آن را می‌توانند با تکنیک‌های مختلف بر روی دیوار محوطه کانون به صورت نقش برجسته نقاشی کنند، علاقه و دقت بیشتری برای مطالعه کتاب‌ها از خود نشان می‌دهند.
صادق‌پور در ادامه افزود: این شیوه علاوه بر ترغیب اعضا به مطالعه هدف معرفی کتاب به سایر اعضا را دنبال می‌کند.
این مرکز فرهنگی و هنری کانون همچنین در شیوه‌ای دیگر با عنوان کارت‌بازی اعضا کودک و نوجوان را به مطالعه کتاب هدایت می‌کند.
افسرعراقی مربی فرهنگی کانون شاهین‌دژ و مربی مجری طرح کارت‌بازی با اشاره به این‌که اجرای این فعالیت علاوه بر مطالعه کتاب دایره لغات و اطلاعات ادبی اعضا را گسترش می‌دهد، گفت: در قالب این طرح اعضا پس از مطالعه کتاب کلمات مترادف، متضاد و یا معانی لغات را استخراج و بر روی کارت‌هایی یادداشت کرده و این کارت‌ها را برای مطالعه در اختیار دیگر اعضا قرار می‌دهند.
عراقی در ادامه با این توضیح که گاهی با برگزاری مسابقات از این کارت‌ها شادی و هیجان به جذابیت این فعالیت کمک می‌کند، گفت: اعضا از شیوه‌های جدید برای مطالعه کتاب استقبال می‌کنند.
توسعه کتاب‌خوانی از مهمترین اهداف مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی و محور تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی است.