مرکز فراگیر کانون را تقویت می‌کنیم/ خانواده‌ها از فعالیت‌های مرکز فراگیر استقبال می‌کنند

جواد زاهدی از استقبال خانواده‌های دارای کودکان با نیازهای ویژه از فعالیت‌های مرکز فراگیر کانون در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی که در دوره تخصصی« آشنایی با کودکان دارای نیازهای ویژه»، ویژه مربی مسئولان کانون‌های سراسر استان و مربیان تمام‌وقت و پاره‌وقت ارومیه سخن می‌گفت با اشاره به این‌که گاهی با حضور در جمع خانواده‌های این کودکان و گفتگو با آن‌ها متوجه رضایت و استقبال از کیفیت و کمیت فعالیت‌ها شده است، گفت: تقویت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، محتوایی و تربیت نیروی انسانی متخصص برای کتابخانه فراگیر از اولویت‌های کاری کانون استان در سال 95 است.
زاهدی با اشاره به این‌که اگرچه در استان یک مرکز فراگیر به صورت اختصاصی برای کودکان فراگیر فعالیت دارد، اما تلاش خواهیم کرد با آموزش مربیان تمام مراکز در ارومیه و شهرستان‌ها به هنگام مراجعه این کودکان در مراکز پذیرش و در کنار سایر کودکان فعالیت داشته باشند.
دوره آموزشی« آشنایی با کودکان دارای نیازهای ویژه» به منظور آشنایی با ویژگی‌ها و مسائل این کودکان برای مربیان مسئول 33 مرکز فرهنگی و هنری استان و مربیان تمام‌وقت و پاره وقت ارومیه برگزار شد.
آشنایی با ویژگی‌های کودکان آسیب دیده بینایی، شنوایی، دارای اختلالات تکلمی و گویایی، مشکلات جسمی ـ حرکتی و کودکان چند معلولیتی، نحوه ارتباط با کودکان دارای نیازهای ویژه و چگونگی ارتباط با کودکان چند معلولیتی از اهداف برگزاری این دوره می‌باشد.
از دیگر اهداف آموزشی این دوره می‌توان به آشنایی با اختلالات عاطفی و رفتاری و مشکلات خاص یادگیری کودکان آسیب دیده، نیازهای ویژه کودکان چند معلولیتی و آسیب دیده و تفاوت‌های فردی آن‌ها، روش‌های ارتباطی با آسیب دیدگان تکلمی و گویایی و ویژگی‌های روان‌شناختی آسیب دیدگان تکلمی و گویایی و ... اشاره کرد.
بازدید از مرکز استثنایی تلاش و مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در مرکز فرهنگی و هنری شماره 3 ارومیه از برنامه های اجرا شده در این دوره آموزشی است.
این دوره آموزشی در 32 ساعت و به مدت 3 روز در مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه برگزار شد.