مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی در جلسه شورای اداری شهرستان از کانون به عنوان بزرگترین کتابخانه و مجموعه فرهنگی تخصصی کودک و نوجوان نام برد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیر کل کانون استان در جلسه شورای اداری شهرستان که صبح امروز با حضور فرماندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران کل و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سالن سینما و تئاتر مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون به معرفی این مجموعه فرهنگی با بیش از نیم قرن فعالیت پرداخت.
جواد زاهدی با اشاره به این‌که امروز علایق کودکان تغییر کرده و باید برنامه‌ریزی خاصی برای کودکان داشته باشیم، افزود: در کانون ما کودکان و نوجوانان 17 6 سال را پوشش می‌دهیم که تقریبا یک سوم جمعیت کشور را شامل می‌شوند.
مدیرکل کانون استان ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های کانون در پنج محور فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، دینی و مذهبی سازمان دهی شده که 42 فعالیت را در این محورها شامل می‌شود.
وی با اشاره به این‌که موضوع کودکان و کتاب‌خوان بارآوردن آن‌ها مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: مجموعه فعالیت‌های ما نیز در کانون کتاب‌محور، بر مبنای سبک ایرانی اسلامی و مبتنی بر یک بسته فرهنگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است. 
زاهدی گفت: مجموعه کانون پرورش فکری استان با حضور مسئولان و مربیان متخصص و هنرمند در 23 مرکز فرهنگی و هنری ثابت و 10 کتابخانه پستی، سیار روستایی و شهری در استان اداره می‌شوند.
وی ضمن اشاره به آغاز فعالیت اولین مرکز فراگیر کانون استان از سال گذشته، از مسئولان خواست کانون را در توسعه مراکز فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه همراهی کنند.
زاهدی در ادامه با تأکید بر تعامل بین‌سازمانی به عنوان اهرمی برای گسترش فعالیت‌های کانون، تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با اداره کل آموزش و پرورش، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان را گامی در این مسیر دانست.
مدیرکل کانون استان همچنین با بیان این‌که کودکان و نوجوانان داوطلبانه در کانون حضور پیدا می‌کنند و این امر موجبات شادی و نشاط و تداوم حضور آن‌ها را در این مجموعه فرهنگی فراهم می‌کند، تشکیل انجمن تربیت‌یافتگان کانون و اجرای نمایش عروسکی توسط اعضا این گروه را صحتی بر این ادعا عنوان کرد.
گفتنی است در حاشیه این جلسه بازدید مسئولان از نمایشگاه آثار اعضا با موضوع« صرفه جویی در مصرف آب» و کارگاه‌های ویژه مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه انجام شد.