کانون و آموزش و پرورش هر دو یک پایگاه آموزشی هستند

مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش استان که در ارومیه برگزار شد، از کانون و آموزش و پرورش به عنوان یک پایگاه آموزشی نام برد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیر کل کانون استان در اجلاس رؤسای مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان اظهار داشت: کانون و آموزش و پرورش از سال گذشته با امضا تفاهم‌نامه‌ای فعالیت مشترک خود را گسترش دادند که تاکنون نتایج چشمگیری دربر داشت.
مدیر کل کانون استان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: با توجه به این‌که مخاطب کانون و آموزش و پرورش دانش‌آموزان هستند، به نوعی لازم است این همکاری را گسترش دهیم.
 زاهدی همچنین ضمن اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیته استانی هفته ملی کودک در هفته آینده، اظهار داشت: امسال با توجه به مصادف شدن هفته ملی کودک با ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)  و بعد معنوی برنامه‌ها، خواستار همکاری آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های این هفته که به صورت مشترک با نهادها و سازمان‌ها برگزار می‌شود، هستیم.
مدیر کل کانون استان در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های نشاط‌آور، تئاتر و نمایش عروسکی در سالن‌های نمایش کانون که در طول سال برگزار می‌شود، از رؤسای مناطق 24 گانه استان خواست که مدیران مدارس دانش‌آموزان را به کانون هدایت کنند.
زاهدی در ادامه با تأکید بر تقویت تعامل بین‌سازمانی و بازگشایی مدارس، گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و تولید کالاهای ایرانی از سوی کانون در صدد هستیم نمایشگاه‌های فروش محصولات را با همکاری آموزش و پرورش بیش از پیش سامان دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند از این کالاها استفاده کنند و بتوان از این طریق به هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی رسید.    
مدیر کل کانون استان با اشاره به گستره فعالیت کانون زبان ایران در آذربایجان‌غربی و نیاز به راه‌اندازی مراکز آموزشی جدید  کانون زبان در برخی از شهرها به منظور آموزش زبان‌های خارجی، نقش آموزش و پرورش و همراهی آن را در این مسیر مهم عنوان کرد.
زاهدی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با یک تعامل سازمنده در جهت ارتقاء فعالیت‌های کانون و آموزش و پرورش که یک پایگاه آموزشی مشترک هستند، قدم برداریم.
فریدون سیدمصطفوی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با تأکید بر این‌که همراهی و هم‌دلی بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش زمینه توسعه مفاهیم آموزشی و تربیتی را گسترش می‌دهد، از مدیران مناطق و نواحی 24 گانه استان خواست به عنوان یک مسئول آموزشی و پرورشی به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.