افتخار آفرینی کودکان آذربایجان‌غربی برای ایران

دو تندیس طلا و یک تندیس نقره جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار در بوداپست مجارستان به اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی رسید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، طریفه محمودکاکی 14 ساله از کانون شماره یک مهاباد نشان طلای گروه سنی 13 تا 17 سال، الینا الیاسی از کانون بوکان نشان طلای گروه سنی 7تا 10 سال و آیشن باقرالموسوی از کانون ماکو نشان نقره همین گروه سنی را در دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار که در بوداپست مجارستان برگزار شد دریافت کردند.
 معاون سفیر ایران در مجارستان و دکتر نیما رضایی رییس دومین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار نیز کودکان ایرانی را که به همراه خانواده‌های خود در مراسم دریافت جوایز در بوداپست مجارستان حضور داشتند همراهی می‌کردند.
شیرین باقرالموسوی، شیلان ناظم‌زاده و سارا مجیدی سه مربی هستند که هدایت این اعضا را در کارگاه‌های نقاشی مراکز کانون برعهده داشتند.
هزار و 300 اثر از 24 کشور دنیا با ارسال آثار نقاشی کودکانی که سابقه بیماری و بستری شدن در بیمارستان را داشته‌اند در این مسابقه شرکت داشتند که از بین نامزدهای اصلی جشنواره از کشورهای ایران، هنگ کنگ، آلمان، ترکیه، یونان، هندوستان، استرالیا، مجارستان، بلاروس، تونس، بلغارستان، رومانی، آذربایجان و برزیل در نهایت از 12 اثر برگزیده از کشورهای مختلف در چهار گروه سنی، 9 مهر ماه با اهدای هدیه و تندیس جشنواره در بوداپست تقدیر شد.
چهار کودک( 3 کودک از آذربایجان‌غربی و یک کودک از تهران)نمایندگان برگزیده ایران در این مسابقه بودند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با ارسال 50 اثر در این مسابقه حضور داشت.
گفتنی است در نخستین جشنواره نقاشی کودکان بیمار سال 1394 که توسط گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران به میزبانی ایران برگزار شد وکودکان 26 کشور جهان با ارسال نزدیک به هزار اثر در آن شرکت کردند نیز 12 عضو کانون آذربایجان‌غربی جایزه اول نقاشی گروهی را به خود اختصاص دادند.