کد خبر: 266037
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
همایش « کبوتر کوچه ما» برگزار شد

دومین همایش« کبوتر کوچه ما» با حضور مسئولین استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، دومین همایش استانی« کبوتر کوچه ما» صبح روز چهارشنبه 20 بهمن‌ماه هم زمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با رسالت شهدا در سالن سینما‌تئاتر کانون استان برگزار شد.
جواد زاهدی مدیر کل کانون استان در این برنامه با اشاره به این‌که سال گذشته همایش« کبوتر کوچه ما» ویژه اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون آذربایجان‌غربی بود، گفت: امسال دانش‌آموزان مدارس نیز امکان ارسال آثار خود را برای شرکت در این همایش داشتند.
مدیر کل کانون استان با بیان این‌که شیوه کار در فراخوان این همایش به نحوی بود که کودکان و نوجوانان با هدایت مربیان و معلمان خود نسبت به جمع آوری اطلاعات درباره زندگی و شخصیت شهید کوچه یا محله خود اقدام ‌کنند، افزود: توجه به شیوه خلاق ارائه این اطلاعات در قالب یکی از فعالیت‌های کانون، در بازه زمانی 15 دقیقه از نکات بارز در فراخوان این همایش بود که اعضا و دانش‌آموزان باید به آن توجه می‌کردند.
وی با اشاره به این‌که آثار این همایش توسط کودکان و نوجوانان 12تا 17ساله خلق شده است، افزود: 50 اثر شامل 45 اثر توسط اعضای مراکز سی‌گانه کانون و پنج اثر توسط دانش‌آموزان شهرستان نقده به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود.
زاهدی ادامه داد: امسال این همایش با مشارکت استانداری، ادارات کل آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صدا و سیمای استان برگزار شد.
گفتنی است در این ویژه‌برنامه از معصومه قاسمی عضو مرکز فرهنگی هنری خوی، نادیا حسن‌زاده از کانون پرورش فکری سردشت و یاسین شاه‌حسینی از مرکز فرهنگی هنری ماکو به عنوان برگزیدگان فراخوان همایش« کبوتر کوچه ما» که به همراه مربیان خود در این برنامه حضور داشتند، تقدیر شد.
همچنین تجلیل از 12 برگزیده مسابقه ادبی« پرواز سپید» که فراخوان آن به مناسبت هفته دفاع مقدس و با محتوای« ادبیات پایداری» شامل شهید و شهادت، دفاع مقدس، مدافعین حرم و ... ویژه اعضا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منتشر شده بود  و رونمایی از آثار برگزیده این فراخوان بخشی را در این همایش به خود اختصاص داد.
در دومین همایش « کبوتر کوچه ما» علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، علی پیام مشاور امور ایثارگران و شهلا تاجفر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مهدی فعال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احد هوشمند رئیس حوزه هنری و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند.