وصیت و سفارش شهدا حفظ انقلاب است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در دومین همایش استانی« کبوتر کوچه ما» وصیت و سفارش شهدا را حفظ انقلاب عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در دومین همایش استانی « کبوتر کوچه ما» که در سالن سینماتئاتر کانون برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نقش کودکان و نوجوانان و تربیت صحیح آن‌ها را در شناخت آرمان‌های انقلاب و شهدا و تداوم راه آن‌ها پررنگ دانست.
رادفر با اشاره به این‌که یاد شهدا و پرداختن به آرزوهای آن‌ها همیشه مورد تاکید بوده است، افزود: زمانی‌ که وصیت‌نامه شهدا را بررسی می‌کنیم همه آن‌ها ما را به حفظ انقلاب، آرمان‌های امام(ره)، دین، کشور و حجاب سفارش کرده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: شهدا مردان بزرگی هستند که زمین گنجایش حضور آن‌ها را نداشته و آسمانی شده‌اند تا ما ادامه‌دهنده راه‌شان باشیم.
وی همچنین به بیان خاطره‌ای از هم‌رزم خود ـ  شهید محمد فتحعلی‌زاده ـ از شهدای شهرستان خوی پرداخت و افزود: این شهید بزرگوار به ساده زیستی، ایجاد نشاط در جامعه و ترجیح قرار دادن دفاع از مرز و بوم نسبت به خواست‌های فردی تاکید داشت.
رادفر همچنین با اشاره به قرار گرفتن در ایام دهه مبارک فجر از همه حاضرین دعوت کرد تا با حضور در راهپیمایی یوم‌الله ٢٢ بهمن به وصیت‌نامه شهدا که حفظ انقلاب و اسلام است عمل کرده و از آن دفاع  کنند.
همچنین مهدی فعال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز که در این ویژه برنامه حضور داشت همایش« کبوتر کوچه ما» را به عنوان حرکتی ماندگار در نشر فرهنگ ایثار و شهادت معرفی کرد و گفت: این همایش که با ابتکار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شکل گرفته در پیوند نسل اول انقلاب و نسل امروز بسیار موثر است.
فعال اقتدار امروز را مرهون باورهای عمیق دینی و رشادت شهدای گرانقدر عنوان کرد و افزود: انتظاراتی که شهدا از ما دارند و وظایفی که ما در قبال آرمان‌های شهدا و تداوم راه آن‌ها داریم باید انجام شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از قبیل همایش کبوتر کوچه ما، حضور در مراسم تجدید میثاق با شهدا و غباروبی مزار شهدا و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا را در پیگیری و تداوم راه انقلاب اسلامی بسیار مهم دانست.
گفتنی است تجلیل از 3 برگزیده فراخوان دومین همایش استانی« کبوتر کوچه ما» و 12 برگزیده مسابقه ادبی« پرواز سپید» و همچنین رونمایی از آثار برگزیدگان این فراخوان ادبی توسط مسئولین استانی نیز بخشی را در این ویژه‌برنامه به خود اختصاص داد.
دومین همایش استانی« کبوتر کوچه ما» روز چهارشنبه 20 بهمن‌ماه در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی برگزار شد.