راه‌یابی 75 اثر به دبیرخانه مرکزی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

هفتاد و پنج اثر از آذربایجان‌غربی به عنوان آثار برگزیده استانی به دبیرخانه مرکزی کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا( علیه السلام) ارسال شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر در نشست خبری روز چهارشنبه دهم خردادماه گفت: از بین 383 اثر راه‌یافته به دبیرخانه استانی این جشنواره، 75 اثر از آذربایجان‌غربی به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال شد.
وی توضیح داد: در بخش کاردستی از میان 119 اثر راه‌یافته به دبیرخانه استانی 21 اثر، در بخش نشریه‌نگاری از 75 اثر راه‌یافته به دبیرخانه استانی 13 اثر و در بخش کتاب‌سازی از 36 اثر راه‌یافته به دبیرخانه استانی 9 اثر برگزیده و به دبیرخانه این جشنواره معرفی شدند.
مدیر کل کانون استان ادامه داد: در بخش‌های داستان‌نویسی و شعرسرایی به ترتیب از 77 اثر راه‌یافته 15 اثر و از 67 اثر راه‌یافته 14 اثر برگزیده و به دبیرخانه مرکزی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) راه یافت.
زاهدی افزود: در بخش پویانمایی از 4 اثر راه‌یافته به دبیرخانه استانی، یک اثر به عنوان برگزیده استانی به دبیرخانه مرکزی این جشنواره ارسال شد و از بین 5 اثر سرود، 2 اثر عنوان برگزیده استانی و راه یافته به دبیرخانه مرکزی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(علیه السلام) را به خود اختصاص داد.
مدیر کل کانون استان همچنین خاطر نشان کرد: داوری مجموع آثار راه‌یافته به دبیرخانه استانی این جشنواره را در بخش‌های مختلف زهرا آب‌سوران معاون فرهنگی، فریبا نیک‌بخت کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی، طیبه طاحونی، لیلا فلاح و هادی بانی‌فاضل کارشناسان فرهنگی، اسرین ابراهیمی و الهام شیخ‌زاده کارشناسان هنری، فرحناز سلطانی و نسرین بدخشان کارشناسان ادبی کانون استان بر عهده داشتند و مجموع آثار خلق شده در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان توسط اعضا و مربیان بیش از یک هزار و هشتصد اثر بوده است.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا( علیه‌السلام) در هشت بخش کاردستی، نشریه‌نگاری، کتاب‌سازی، سرود، پویانمایی، شعرسرایی، داستان‌نویسی، قصه‌گویی برگزار و از برگزیدگان استانی و کشوری این جشنواره در مراسمی ویژه، در دهه کرامت تجلیل می‌شود.