«تابستانی به یادماندنی در کانون» رقم می‌خورد

کانون استان آذربایجان‌غربی با سه رویکرد محوری، تابستانی به یاد ماندنی را برای کودکان و نوجوانان رقم می‌زند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیر‌کل کانون استان با اعلام این‌که نشاط، اداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی و توسعه کتابخانه سه رویکرد محوری است که با آغاز تابستان در فعالیت‌های مراکز کانون دنبال خواهد شد گفت: کودکان و نوجوانان در فضایی متفاوت  آموزش‌های غیر مستقیم را با شادی و نشاط تجربه خواهند کرد.
زاهدی در ادامه با تاکید بر اهمیت آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی افزود: آشنایی با بسیاری از مولفه‌های زندگی اجتماعی مانند حقوق شهروندی، آداب زندگی ایرانی-اسلامی، قوانین اجتماعی و مباحث محیط زیستی از ضروریات زندگی کودکان و نوجوانان است که استارت این کار به به صورت جدی در مراکز کانون زده خواهد شد.
وی با اشاره به رسالت کانون در خصوص ترویج و توسعه کتابخوانی گفت: طرح توسعه کتابخوانی نیز برای چهارمین سال متوالی از تابستان در مراکز آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
زاهدی طرح توسعه کتابخوانی را طرحی تاثیرگزار و مفید به هدایت اعضا در مسیر مطالعه دانست و افزود: در این طرح مربیان با شیوه‌های خلاق، کودکان و نوجوانان را به مطالعه ترغیب و تشویق می‌کنند.
مدیر‌کل کانون استان در ادامه از جذب و تحت پوشش قرار دادن دایره گسترده تری از کودکان و نوجوانان با آغاز تابستان خبر داد و گفت: کارگاه‌های ویژه هنری برای کودکان زیر شش سال از مواردی است که با توجه به نیاز نخاطبان و استقبال خانواده‌ها بیش از پیش به ان پرداخته خواهد شد.
زاهدی تاکید کرد: اوقات فراغت محدود به ایام تابستان نیست و فعالیت‌های کانون بنا به فراغت دانش‌آموزان از مدارس صرفا چند برابر افزایش پیدا کرده و در واقع این کلاس‌ها و کارگاه‌ها با برنامه‌های کوتاه مدت تابستان اهداف بلند مدت را در طول سال دنبال می‌کنند.
وی پژوهش محور بودن و فعالیت‌های پژوهشی را از مهم‌ترین برنامه‌های کانون استان با آغاز تابستان نام برد و گفت: پژوهش اعضا در مراکز کانون صرفا به شیوه‌ تحقیقات کتابخانه‌ای محدون نبوده و پژوهش بر اساس اقدام پژوهی مورد توجه و تاکید مربیان در کانون است.
گفتنی است کانون در حال حاضر در 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار و پستی از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند ثبت نام می‌کند.