چهار برنامه فرهنگی تا پایان شهریور

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای 4 برنامه فرهنگی تا پایان شهریور ماه خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیرکل کانون استان در نشست خبری که صبح روز یک‌شنبه 5 شهریورماه برگزار شد، از اجرای 4 برنامه فرهنگی در آذربایجان‌غربی خبر داد.
گردهمایی کارشناسان هنری منطقه یک کشوری
 مدیر کل کانون استان از برگزاری گردهمایی کارشناسان هنری به عنوان اولین برنامه نام برد وگفت: کانون استان 7 شهریور ماه میزبان کارشناسان هنری منطقه یک کشوری از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، گیلان، زنجان و اردبیل است.
وی افزود: در این گردهمایی که با حضور 10 کارشناس هنری در ارومیه برگزار می‌شود، آثار نقاشی کودکان و نوجوانان و عملکرد کیفی 6 ماهه آن‌ها توسط کارشناسان هنری با هدف حفظ و پیشرفت استعدادهای هنری بررسی می‌شود.
اردو، « تا سپیده‌دمان صبح»
مدیر کل کانون استان در بخش بعدی سخنان خود دومین برنامه فرهنگی را برگزاری اردو برای اعضا نوجوان دختر عنوان کرد و گفت: این اردو با محوریت تاریخی و هنری به مدت 3 روز در اردوگاه معلم برای 65 عضو 12 تا 14 سال از 17 شهرستان استان که به همراه مربیان خود حضور خواهند داشت، برگزار می‌شود.
زاهدی ادامه داد: غنی‌سازی اوقات فراغت، اجتماعی شدن، تقویت مهارت‌های زندگی اسلامی براساس مشارکت‌های اجتماعی، تجربه زندگی مستقل به دور از خانواده‌ها و انجام کار گروهی از اهداف برگزاری این اردوی 3 روزه برای اعضا نوجوان است.  
مدیر کل کانون استان افزود: از برنامه‌های پیش‌بینی شده در اردو می‌توان به برگزاری کارگاه‌های تاریخ شکل‌گیری صنایع دستی، کارگاه تاریخ خط، کارگاه بهره‌وری آب، کارگاه ساخت المان‌های محیطی با فعالیت کاردستی، بازدید از موزه مردم‌شناسی و صنایع دستی، اجرای بازی‌های محلی، برنامه مشاعره و معرفی بهترین کتاب که خواندم، کارگاه مهارت‌های زندگی و پخت غذای محلی و ... اشاره کرد.
 « دو پنجره» با « دو لبخند» و حرف گشوده می‌شود
وی در ادمه سخنان خود اجرای برنامه « دو پنجره، دو لبخند» را گشودن پنجره ادبی به سوی کودکان و پنجره‌ای دیگر به سوی مفاخر ادبی عنوان کرد و افزود: 80 عضو کانون با هدف افزایش اعتماد به نفس، آشنایی با شخصیت‌های ادبی در سطح ملی، ایجاد روحیه نقد کردن در کودکان و تقویت روحیه سخن وری در جمع، در این برنامه شرکت می‌کنند.
 جواد زاهدی « دو پنجره، دو لبخند» را برنامه سوم کانون اعلام کرد و گفت: 20 شهریور ماه امسال این برنامه ادبی با حضور مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر کتاب‌های کودکان و نوجوانان با محوریت نقد کتاب "کاش حرفی بزنی" توسط اعضای کانون برگزار می‌شود.
 شصت و چهار قصه‌گو در ارومیه قصه می‌گویند
مدیر کل کانون استان از اجرای مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی به عنوان چهارمین برنامه فرهنگی در آخرین ماه تابستان 96 نام برد و افزود: برنامه پایانی شهریورماه امسال کانون، برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی است که با مزمون فرهنگ فولکلور و عامه آذربایجان‌غربی در روزهای۲۷ و ۲۸ شهریورماه در ارومیه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: در این جشنواره، ۲۰۶ اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال که بعد از ارزیابی ۶۴ اثر انتخاب و در مرحله استانی به رقابت می‌پردازند و در نهایت ۶ اثر به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابند که برگزیدگان مرحله منطقه‌ای، زمستان امسال در تهران به رقابت با آثار بین‌المللی می‌پردازند.
تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه کودک و نوجوان بخش پایانی این نشست خبری بود.